Gå til innhold

Er jeg dårlig mor som ikke gir..

Anbefalte innlegg

Skrevet

pakkekalender til min sønn?

Har hatt så veldig mye å gjøre og tror egentlig ikke han skjønner noe av det..synes det er viktig at han forstår at han ikke bare får gaver,men må si jeg får litt dårlig samvittighet når jeg ser hvor mange som gir det til barna sine her,selv de veldig små.. Han er 19 måneder..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du er en god mor. Kalendere er faktisk ikke en av kriteriene for å være en god mor.

Skrevet

Mine har aldri fått gavekalender. Bare den billige de har overalt, med sjokoladebiter i. Da har de kalender, og de har alltid vært fornøyde med dette :)

Skrevet

Nei, det syns jeg absolutt ikke. Appelsin med nelliker er også en måte å telle ned til julaften :)

Skrevet

De fleste av de som gjør det har vel litt "egoistiske motiver" for å lage pakkekalender. Det handler vel mye om kosen ved å gjøre det, og ikke så mye om hva de minste barna forstår og ikke forstår. Tror mange gjør det litt for sin egen del, men kanskje også litt for å øve seg til senere år når de virkelig små barna er større og forstår mer. Jeg synes ikke en på 19 mndr trenger en kalender i det hele tatt jeg. Men det er min mening. Jeg vokste opp med nellikspiker i klementin i mange år før jeg fikk oppleve at noe annet fantes, og det tok jeg sannelig ikke skade av. Vil heller si mamma var en knallgod mor som valgte å gjøre det til en hyggelig tradisjon og ikke overøste meg med smågaver eller sjokolade. :)

Skrevet

Tusen takk for fine svar! Ble bare litt overrasket over hvor mange som få og hvor små barna er..Er kanskje litt gammeldags,men synes heller ikke en sjokolade om dagen-om den er aldri så liten- er noe vits for han. Er i utgangspunktet ganske nøye med godteriet til han selv om det er jul;)

Kanskje han får neste år, vi får se :)

Skrevet

Jenta mi på 23 måneder hadde aldri fått det dersom det ikke hadde vært for hu på snart 5:) Alt skal være likt som storesøster....

Skrevet

Her kommer ikke guttene til å få rene pakkekalendere eller sjokoladekalendere. Her lager ho mor 24 kort som hun skriver på hver kveld for neste dag. Desember og advent er familietid og en tid vi skal kose oss sammen i. SÅ her er det aktiviteter som er tingen, som mamma og pappa er med på. I går puslet vi puslespill sammen, i dag lekte vi med plastelina osv..... Vi synes dette funker kjempe godt, er 2 året vi har det nå. Og gratis er det også. ;) Omtrent, har noen ting liggende i tilfelle dager som skjærer seg helt. Men ta seg 10 min til å lese en bok o.l sammen....går som oftest hver dag. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...