Gå til innhold

lyver for mannen min


skrekk_og_gru

Anbefalte innlegg

Mannen min er lat

 

Jeg godtar egentlig ikke latskapen. Og han glimrer da til noen minutter daglig. Slik at jeg i hvertfall ikke skal kunne komme å si at han ikke gjør noe (som feks å sette inn i oppvaskmaskinen etter seg selv)

Men jeg er så inderlig lei av å måtte krange om alt.. derfor orker jeg ikek lenger. Funnet ut at det er greiest å satse på å gjøre alt selv, for da blir man i det minste ikke skuffet gang på gang.

 

Han er arbeidsledig. Vært det i 1,5 år.Mest fordi han søker på jobber han ikke har kompetanse til. Tar nå opp noen fag for å komme inn på høyere utdanning. Så jeg skal forsørge familien i ca 5 år.

 

Mine oppgaver i og utenfor hjemmet er i bunn og grunn ALT:

barn, hus, økonomi, organisering, fritidsaktiviterer, underholdning for barna, bilen, hagen, matlaging .. ALT.

 

Han har EN ting å passe på.. SEG SELV.

JEg skjønner jo at det er enkelt for ham å vær slik når jeg ikke bare griper inn og fillerister ham, men samtidig så er jeg lei av å bruke energi på ham, jeg trenger den til alt annet.

 

Nå har jeg begyntå å lyve for ham, fordi jeg skjemmes over at han ikke tar seg sammen finner seg en jobb og fungerer ikke bare for seg selv men for familien som vi har skapt sammen.

Jeg lyver om hvor vanskelig det er på jobbmarkedet, selv om han ikek har søkt på jobb på 6 mndr. Lyver om hvor harde studiene er så jeg må ta meg av alt i huset. Lyver for barna om at pappa er så sliten at han må få sove.. JEg vil ikke at de skal skjønne hvor sint og skuffet jeg egentlig er.

 

Jeg skjemmes over at dette skal være mannen i mitt liv. Min partner og støtte. Han var veldig flink den første tiden sammen.. Stilte opp, vi trakk lasset sammen.

Vi har kjøpt hus og har snart 3 unger. Så å flytte er ikke bare bare det heller.

 

Han er jo snill. Kan være litt brå i kjeften og eksplosivt sint på ungene. Men er ikke fysisk eller psykisk manipulerende.

 

Noen råd til en fortvilet mamma og kone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg ville akket en bag med noen saker til ungene og meg og dratt til familien sagt jeg trengte tid. Skal dette fortsette har du nemlig ikke 3 unger, men 4. Om han ikke forstår når du snakker emd han, hadde jeg skrevet en liste med alt jeg hadde på hjeret bedt han lese den til han forsto innholdet og alvoret og sagt er ikke dette bedre i løpet av uken jeg er hos mine foreldre er det nok du som m å pakke og da mer enn en bag.

 

Kanskje hardt, men gud jeg tror jeg hadde blitt gal av en slik mann.. Du kan jo ikke dra hele lasset alene. Han er en voksen mann på tide å oppføre seg som det ... LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-E-R-A-P-I

 

P-A-R-T-E-R-A-P-I

 

F-A-M-I-L-I-E-T-E-R-A-P-I

 

Dette klarer dere ikkeå fikse på egenhånd. Han trenger å bli med deg til et nøytralt menneske som kan få han til å se alvoret i det du har å si. Dersom du tar alt dette opp med han på egenehånd oppfatter han det kun som mer mas fra din side. Dessverre!

 

 

Bare bestill en time og forsøk. Dersomo han ikke klarer å gi mer enn dette i hevrdagen etterpå, ja da kan du gå fra han evt. Synes ikke det er grunn tilå gi opp ennå. Tenk hvor fint dere kan få det hvis han bare forstår at han må delta i hverdagen?

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...