Gå til innhold

Hvor mye skal til får å få besøks forbud?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sterke beviser. Helst skriftlige trusler, eller gjentatte dokumenterte hendelser som for eksempel sykehuspapirer, bilder av påførte skader og anmeldelser hos politiet. Det er ellers vanskelig å få. Håper det går bra med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklageligvis for offerene så er det vanskelig ja. Men samtidig er det jo slik for at hvem som helst ikke skal kunne lage besøksforbud i hytt og pine uten å egentlig ha grunn til det. Finnes mange syke mennesker der ute som ville misbrukt det om det ikke var strengt. Har du ikke dokumentasjon kommer du ikke langt på politistationen. Jeg vet noen som har prøvd og som til og med hadde litt skriftlig dokumentert, og flere vitner på noen av hendelsene. Det holdt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk innvilget besøksforbud mot en voldelig eks. Jeg gikk til politistasjonen og ba om å få snakke med noen som hadde med slike ting å gjøre. Etter noen timers ventetid fikk jeg komme inn til en trivelig mann som hørte på min versjon i ca 3 kvarter.

 

Han gjorde det veldig klart at jeg hadde absolutt grunn nok til å anmelde eksen min, men behøvde ikke gjøre det for at de skulle kunne gi ham besøksforbud. Jeg hadde ingen synlige fysiske tegn på å være utsatt for vold, men det syntes garantert på hvor skvetten og usikker jeg var.

 

Noen dager etter fikk jeg brev om at han var ilagt 2 års besøksforbud pga gjentatt vold og trusler om vold. Han fikk en kopi av brevet. Eksen min reagerte selvsagt med å komme på den låste døra mi etter ei fyllekule og brøle at han skulle drepe meg - jeg ringte til politiet og meldte ifra. (Etter den helgen anmeldte jeg ham for volden han hadde utsatt meg for i løp av forholdet. Han ble dømt senere.)

 

Dagen etter fikk han en telefon fra dem, der de gjorde det klart at om dette gjentok seg, ville han bli bøtelagt - og om han likevel fortsatte, ville han bli arrestert. Etter det har jeg takk og lov ikke hørt fra ham!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk det mot eksen. og voldsalarm. sa bare navnet hans jeg, så var det greit. han var en "kjenning" av politiet. sittet i fengsel osv.

 

han fortalte meg også om den gangen hans første eks hadde gått fra ham og hvordan han hadde taklet det. han oppsøkte henne med våpen og hun hadde vært en feiging (hans ord) og ringt lensmannen. heldigvis kom jeg meg unna ham etter 4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar dere =). Er ikke slik at jeg frykter vold, men kidnapping av ungen min. Trussler har jeg fått men ingenting er dokumentert såklart. Stresset å bekymmringene går på helsa løs kjenner jeg, men er vel heller ikke noe å stille opp med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville uansett snakket med politiet om jeg var deg. Frykt for at barn skal kidnappes må tas på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...