Gå til innhold

Kvalm=jente????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er overhodet ikke kvalm, så da har jeg kanskje en guttebebis i magen da. Alle sier jo at man er kvalm når man venter jente...

Hadde vært veldig koselig med en jente siden vi har en gutt fra før. Men det viktigste er jo at alt er bra, selvfølgelig! Litt gøy å høre hva dere er og evt har vært.

:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk gutt sist og var da bittelitt kvalm om morgenen fra uke 8-13. Samt en og annen dag hvor jeg var kvalm hele dagen.

Denne gangen venter jeg jente og var kvalm døgnet rundt fra uke 5-9. Kvalmen ga seg over natta.

Jeg kastet aldri opp, hverken nå eller forrige gang.

Jeg har altså kjent kvalme begge ganger, men på litt forskjellige måter.

Skrevet

Jeg har ikke vært kvalm i det hele tatt i svangerskapet, og jeg venter jente:)

Skrevet

Med første som er en gutt var jeg frisk som en fisk..

Denne gang kommer en gutt til, og jeg har vært myyye kvalm og tom for energi... Så tror det er bare sånn at svangerskap er forskjellig enn at det har med kjønn å gjøer, selv om det er tilfeldigheter hos noen som gjør at det stemmer..

Samme med gutte/jentemage, er bare tull... Hadde den såkalte jentemagen sist, men fikk gutt, "guttemage" nå, og kommer gutt igjen.. Tilfeldigheter her å , ikke fakta..

Skrevet

jeg har en gutt i magen og var veldig kvalm og kasta opp mye frem til uke 13.. så vet ikke helt om det stemmer:) er nok litt individuellt:) samme med venninna mi hu fikk gutt:)

Skrevet

jeg fikk gutt forrige gang og var ikke kvalm i det hele tatt men denne gangen har jeg vært småkvalm siden uke 4. Denne uken (uke 9) har jeg vært kjempekvalm og jeg tenker da med en gang at det kanskje er jente denne gangen... Moren min som er jordmor sier at det er hennes inntrykk at man ofte kan gjette kjønn etter hvordan svangerskapet er, så da gjenstår det vel bare å vente og se :)

Skrevet

Sist spydde jeg som en gris til uke 20, -fikk gutt.

Denne gangen har jeg ikke spydd i det hele tatt, -venter ny gutt...

Skrevet

søsteren min var ikke kvalm emd de to første, begge gutter.

Hun har ei heller vært kvalm til nå (uke 24) i dette svangerskapet og hunv venter jente tvillinger

Skrevet

Jeg var kvalm i hele 1 trim da jeg gikk med jenta mi. Denne gangen venter vi en gutt og jeg har ikke vært kvalm en dag.

Skrevet

Var bittelitt kvalm med nr.1 og kastet faktisk opp noen ganger i startfasen - fikk gutt

Var enormt kvalm med nr.2 fra uke 7-14, men kastet aldri opp - fikk jente

Var enormt kvalm med nr.3 fra uke 5-10/11 - har ikke kastet opp - venter jente igjen.

Skrevet

Var veldig kvalm og kastet opp en del med nr 1. Varte frem til uke 16 ca. Fikk da jente

Har nå vært hysterisk kvalm, masse oppkast. Det verste ga seg rundt uke 17-18 kanskje (rart hvor fort man glemmer), men kaster fortsatt opp om morgenen. Venter nå gutt.

Skrevet

Her var det mye forskjellig. :-) Og godt er det, da kan man ikke gjøre annet en å glede seg til ultralyd når den tid kommer! :))))))))

Skrevet

Jeg har spydd i 6 måneder, og vært innlagt med intravenøst en god stund : Venter gutt :)

Skrevet

Har vært veldig kvalm i begge svangerskapene mine, og jeg får nå gutt nr 2.

Skrevet

I første svangerskap var jeg overhode ikke kvalm, fikk gutt.

I dette svangerskapet var jeg kvalm helt til uke 16-17 og får gutt igjen.

Svigermor kastet opp helt frem til fødselen med begge sine gutter ;)

Er noe individuelt, tror jeg :)

Skrevet

I mitt forrige svangerskap var jeg ikke kvalm i det hele tatt og fikk jente. Denne gangen var jeg litt kvalm mellom uke 6 og 10 og i følge UL er det en gutt. Så her er det motsatt.

Skrevet

Om den myten skal holde stikk så blir nok mine sønner å spille på "guttelaget" i hvertfall ;) jeg har ei jente og en gutt fra før å spydde meg gjennom begge svangerskapene. UL sier gutt denne gangen også, og dette svangerskapet har jeg liggi innlagt i 3 dager til påfyll pga hypermesis.. Så nei, kvalme er nok ikke det samme som jente;)

Skrevet

Jeg har gutt fra før, og var kvalm og kastet opp (nesten daglig) i 7 mnd av svangerskapet.

Denne gangen venter jeg også gutt, og slet veldig med kvalme de 11 første ukene. Har heldigvis gitt seg nå.

Så, hvis det stemmer at man blir mye kvalmere med jente så håper jeg at jeg aldri noensinne får jente :-p

Skrevet

Tror det er en myte det der, min jormor sier i alle fall det :)

Jeg var ikke kvalm i det hele tatt med datteren min, men nå som jeg venter gutt var jeg kvalm til rundt uke 14...

Skrevet

Jeg var super kvalm og hadde hyperemesis gravidarum begge gangene, men venter gutt nr 3 ;)

Skrevet

jeg har to jenter.. var ikke kvalm i det hele tatt med de :) venter gutt nå, vært kvalm, spydd og brekt meg frem til uke 22!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...