Gå til innhold

Morkake som ligger langt nede og dekker mormunnen.


M&M+1

Anbefalte innlegg

Jeg var til vanlig legesjekk igår, 16 uker, og fikk da en veldig rask ul hvor legen bare skulle sjekke at hjertet slo osv. Da påsto han at alt så greit ut, men at morkaken lå langt nede og dekket for mormunnen. Han sa igrunn ikke så mye mer om det, bortsettfra at det skal følges opp på neste ul i uke 20, for å se om den trekker seg opp, noe de som oftest gjør.

 

Men så googler man da vet dere og finner en hel del info om at man må ta det med ro, ikke ha sex, ikke løfte tungt etc for å ungå blødninger, og om man får blødninger blir man sengeliggende resten av svangerskapet for å unngå for tidlig fødsel.

 

Derfor jeg lurer jeg egentlig bare på om noen andre her inne har fått samme beskjed og kanskje fått litt mer info av legen sin om det er noen forhåndsregler man skal ta?

 

Fikk i tillegg påvist spor av proteiner i urin og gruppe b streptokokker som jeg nå går på antibiotika for, så ikke spesielt høy i hatten etter gårsdagen igrunn.. Men babyen så ut til å ha det fint da hvertfall =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

 

Jeg fikk samme beskjed på ordiner ul i uke 18, fikk bare beskjed om å leve normalt og komme tilbake på ny sjekk i uke 32.

Jeg var der i dag, og morkaka har ikke trekt seg opp så det blir keisersnitt på meg.

 

Eneste jeg fikk beskjed om i dag var å gi beskjed med en gang om jeg begynte å blø. Ikke har noe særlig med sex, ikke løfte myetungt og sånt.

Jeg er 100 % sykemeldt uansett, så jeg slapper bare av og forbereder meg til fødsel.

Skal tilbake neste uke å få satt opp en dato. Også skal jeg tilbake i uke 37 å ta vekstkontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...