Gå til innhold

Jeg har fått innkasso, hva gjør jeg??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg nesten får angstanfall her.... :(

 

Er alenemor, og sliter som pokker med å betale alt av gammel gjeld.. hadde en betalingsordning med et av selskapene, men glemte ene delen og fikk nå vite at dette går til inkasso, og at jeg må ut med 12000 kr med en gang! Noe jeg aldri i verden får til uansett...

 

Hva gjør jeg??

 

(orker ikke høre om at jeg er idiot som ikke klarer å passe på regningene, jeg vet jeg har dummet meg ut nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg ringte Kredinor som har saken, men de kunne ikke gjøre noe fordi det var gått til inkasso?? Hvem har saken da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med det selskapet du skylder penger og forklar, send gjerne en mail eller et brev. Så sender du en kopi av dette til inkassoselskapet. De skal ikke foreta seg noe hvis du har en løsning på gang med dem du skylder penger. Hvis jeg forstår det riktig er det Kredinor som er inkassoselskapet? Jeg synes de burde ha foreslått hva du kan gjøre.

 

Men for all del - gjør noe! Ellers begynner det å løpe renter og straffegebyrer og gud vet hva, og alt blir mye dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du ringer det inkasso selskapet som dei har sendt det til. så snakker du med dei å får avbetaling hos dei.

dette er ikke noe vanskelig å dei er veldig ok når det gjelder slike saker, bare forklar situasjonen din så kommer dere frem til en sum som du klarer å betale hver mnd, det dei er opptatt av er å få pengene sine til syvende å sist.

 

lykketil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vil veldig gjerne gjøre opp for meg, men har hatt store problemer siste tiden.. sover ikke, er helt ødelagt fordi jeg vet at pengene ikke strekker til...

 

Da sender jeg kredinor en mail, og ber om å få vite hvem som har overtatt saken... Hun jeg snakket med, sa bare at hun ikke kunne gjøre noe....

 

Utrolig lei meg!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma sa jeg burde kontakte kommunen, og be om rådgivning. Hva kan de hjelpe meg med, noen som vet noe om det?

 

Jeg sitter her klar for å si opp bhg/sfo og heller ta skolearbeidet kun på kveldstid, for å spare inn penger.. blir hardt og begynne kl 21 på kvelden, men må man så må man...

 

Huff, håper det blir lysere tider ja, men akkurat nå ser det meste mørkt ut dessverre.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunen kan hjelpe deg med økonomisk råddgivning og utarbeidelse av nedbetalingsplaner som du HAR råd til.

De kan også bistå i kontakten med inkassoselskaper og andre.

 

Når det komme til denne ene fakturaen;

Inkasso er ikke farlig, de kommer ikke og henter tv, unger, biler eller noe som helst, de sender regninger og legger på gebyrer, ingenting annet på en stund, før de eventuellt sender til forliksrådet som vil gi deg en betalingsanmerkning (mer gebyrer, woho), før det så deretter kan gå til namsmannen. Det er først nå det begynner å bli skummelt, og at de kan ta pant i eiendeler eller trekke deg i lønn.

 

Ring inkassoselskapet, står det Kerdinor er det Kredinor, og damen du har snakket med må være inkompetent. Dersom du treffer på en til som ikke kan hjelpe deg, be om saksbehandler, det står oppgitt enten et navn på brevet eller en kode i saksnummeret som forteller hvem som er skasbehandler.

Du kan også dele oppregningen på Kredinors hjemmesider selv, forutsatt at det er en betalingsoppfordring du har fått nå (eller at den er på vei). De har et elektronisk nettkontor hvor du logger inn og ordner dette selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også være at du bør se på mulige sparetiltak, f.eks. si opp noen abonnementer o.l. Kan også være lurt å skifte strømleverandør. Gudbrandsdal Energi er f.eks. en av de billigste for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil takke dere alle for gode svar!!

 

Nå har jeg roet meg litt, og håper dette vil ordne seg... blir bare skremt av inkasso, da jeg vet lite om d...

 

Men tusen takk for mange gode råd jenter, veldig takknemlig! :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du ikke har noe å selge, men hvis du har noen ting du til sammen kan selge for 12000 kroner ville det fått saken ut av verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dessverre ikke noe å selge som vil gi meg en så stor sum nei..

 

Får ringe kredinor igjen i morgen, og be om å få snakke med noen som kan gi meg svar... "Er ikke mer jeg kan hjelpe deg med!"-svar vil jeg ikke ha fra dem i denne situasjonen....

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personen du har snakket med på Kredinor er ikke typisk for inkassofolket :o) De jeg har snakket med (og det er maaaange, ettersom økonomien min er sønderskutt) er villige til å sette opp en nedbetalingsplan, enten man kan betlae 200,- i måneden eller 3000,- i måneden.

 

De er interessert i å få inn pengene sine, uansett hvor lang tid det tar. Dessuten tjener de mer på en person som bruker lang tid enn en som kan betale hele summen med en gang - det er noen helvetes renter og gebyr, serru ;o)

 

Så pust og send skuldrene - dette ordner seg! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...