Gå til innhold

5 åring som aldri sovner før 22-23 om kvelden..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Begynner å bli slitsomt! Han styrer og holder på på rommet sitt, eller går ned trappa til stua. til hvertfall klokka ti, ofte også elleve. Har til og med hendt han er oppe til tolv! Han legger seg klokka 20 og vi står opp kl 7. Han får altså mellom syv og ni timer søvn i døgnet. Han klager mye på at han er sliten, og er nesten umulig å få opp om morgenen.

Vi er oppe mange ganger i løpet av kvelden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da må dere på en eller annen måte være mere konsekvente! Han kan ikke bestemme sånt selv. Legg han ned, hundre og førti ganger.. hold vakt i smug utenfor rommet hans, ikke la han stå opp av senga. Jeg gjorde dette med min datter. Det var ett hel.... i tre dager, men etter det har det aldri vært noe problem. Hun kan noen ganger ligge våken lenge i senga, men står ikke opp.

 

legg han ned igjen, ikke snakk med han, ikke se på han. Unngå mest mulig kontakt altså. Gi han ett klistremerke hver morgen om han har lagt seg til rett tid, samle sammen og 5 klistremerker gir en liten lekebil/film etc fredag etter banrehagen.

 

I begynnelsen kan du kanskje komme inn til han å gi han en stjerne når han har ligget 10 min i senga, for så å utvide tiden. det funker fortere enn du aner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...