Gå til innhold

Liker alle barna nå til dags fisk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ungen min på 2 er utrolig glad i fisk.. han vil heller spise fisk enn noe annet.

 

tror vell det har litt med at mange lager maten på en annen måte. hvertfall gjør jeg det. jeg var ikke glad i fisk når jeg var liten.. jeg lager på en annen måte og det er maten faktisk veldig god..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tror nok det er tilberedningen det kommer mye an på. Vår generasjon lager vel gjerne ikke kun kokt torsk, hehe, og kanskje er flinkere med krydder. Min på 3 er veldig glad i fisk, konsistensen passer også perfekt for kjøtt liker hun ikke. Er vanskelig å tygge sier hun:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen til barna våre er "liker ikke fisk" heller ikke et tema. Det er nok noe nytt. Niesa og nevøen min som er ti år eldre sluttet å like fisk da de begynte i bhg. Da lærte de av de andre ungene at fisk er æsj ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min barndom likte jeg ikke fisk. Det skyldtes fantasiløs tilberedning, der det enten var kokt el stekt fisk med kun smelta smør (melange) ved siden av, og poteter, selvsagt. Hvis man lager en god saus til, derimot, og kanskje også bruker gulost på fisken, blir det straks noe annet. De som ellers ikke er så glad i fisk, blir ofte svært positivt overrasket hvis de velger en fiskerett på restaurant. Det skyldes ikke at fisken deres smaker så mye bedre i seg selv, men det skyldes tilberedningen, krydderet og sausen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...