Gå til innhold

Har en nabo fra helvete- nå er det krig!


Gjest overlord

Anbefalte innlegg

Gjest Supperådet

Bor i rekkehus med 10 boenheter, der 9 av dem består av hyggelige mennesker. Men som i ethvert Paradis fins det en slange. I dette tilfelle består slangen seg av en kvinne i 30-årene som lager livet surt for oss andre.

 

Hun parkerer slik at hun stenger tilkomsten til lekeplassen, selv etter gjentatte beskjeder. Hun vil nemlig ikke at barn skal leke der fordi det blir for mange desibel støy inne hos henne (snakk om 2-åringer som leker i sandkasse og lager minimalt med støy). Hun skriver trusselbrev der hun kommer med sjikane av oss andre. Hun nekter å akseptere enhver bestemmelse vi fatter på våre sameiemøter. Kunne nevnt mye mer.

 

Og dette er ei dame i ansvarfull jobb og god utdanning. Vi har nå i 3 år forsøkt å gjøre henne til lags for å holde en god tone her i gata, men nå er det nok. Nå skal hun få smake sin egen medisin.

 

"Problemet" er at jeg i utgangspunktet ikke er så ondskapsfull, men vi skal nok komme på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest irismor

Parkering forbudt skilt foran lekeplassen og med informasjon om at bortauing vil skje på egen regning.

 

Og så spørs det hvor ondskaplsfull du har tenkt til å være :-)

 

Får ikke lest de andre svarene du har fått, fordi DIB er helt kulumulig om dagen.

 

Men jeg hjelper deg gjerne med noen ideer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å be noen venner på besøk med unger, helst gutter, i verste pøbelalder og få de til å leke og støye rett utenfor hos henne sånn siden hun stenger lekeplassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig forslag. Det vil bare skjerpe konflikten. Hvis hun plages så mye av støy, hvorfor ikke flytte den lekeplassen til motsatt ende av rekka, hvis det er slik at den ligger kloss inntil hennes leilighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supperådet

Lekleplassen er i "hennes" ende, og det har hun visst om siden hun kjøpte huset. Det er ikke plass lekeplass noe annet sted.

 

Har tenkt å holde sjørøverfest for gutta i gata til våren, men tar gjerne imot flere forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Parkering forbudt skilt med advarsel om borttauing ja! Ser du bilen hennes der ringer dere bare med en gang ;-)

Ellers, det er ikke mulig å lage flere adkomster til lekeplassen da? Slik at hun umulig kan stenge alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre sier, sørg for at det blir vedtatt i styret at det er parkeringsplass forbudt foran lekeplassen, det vil vel bli 8 mot 1 stemmer på det! Så inngå avtale med parkeringselskap om kontroll av plassen! Tar ikke lang tid da før hun slutter med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en håpløs dame! Den typen mennesker burde bo alene langt inne i skogen. Flytter man i rekkehus må man tåle lyd fra naboer og ikke minst lyd fra lekeplass.

 

Helt enig at dere bør sørge for parkering forbudt foran lekeplassen - eller bli enige om å bygge noe fysisk som umuliggjør parkering og sperring av inngangen.

 

Ble nyskjerrig - hva slags sjikane er det hun skriver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å kjenner jeg blir sint av å lese innlegget ditt! Jeg hadde en sånn dame i leiligheten under meg der jeg bodde før! Hun var enslig, uten barn og i begynnelsen av 40- åra. Hun la brev i postkasse vår (jeg bodde der sammen med søsteren min), hvor hun ba oss slutte å slenge med dører midt på natten (??!), ikke "gå så tungt" på gulvet, og ikke ha så mange nachspiel. På 3 år hadde vi kanskje fest 3 ganger... Men med en gang jeg fikk barn, så hørte jeg neimen ikke et kvekk fra henne!

 

Høres ut som en god idé med borttauing av bil. det er sure penger. Man blir litt ondskapsfull i sånne situasjoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg fikk en mail for et par dager siden som kanskje er aktuell:

 

--

 

Hei,

 

Vi på Nordisk Film og TV samarbeider med NRK1 om et nytt

programkonsept og søker nå etter potensielle deltakere.

 

For er du en av, eller kjenner noen av, de tusenvis av nordmenn som

har et anstrengt forhold til naboen og synes dette tar på i hverdagen,

så ønsker vi å komme i kontakt med deg for en uforpliktende prat.

 

Da det er få som liker å være i konflikt med andre, og spesielt ikke

med noen som bor så nære, ønsker vi å komme i kontakt med og hjelpe de som ønsker å finne en løsning på problemet. Mange opplever en nabokrangel som en låst situasjon man ikke kommer ut av og at det bidrar til økt stress i hverdagen. I denne programserien ønsker vi å hjelpe partene å finne veien tilbake til det gode naboskapet, heller enn å fokusere på hvem som har mest rett eller mest feil. Vi ønsker å finne en løsning som begge parter kan leve med. Av denne grunn vil dette bli et godfølelse-program hvor konfliktløsning er et nøkkelord, og å hjelpe de berørte til en hyggeligere hverdag er hovedprioritet.

 

Dette vil vi oppnå gjennom å sende to kjente, folkekjære og hyggelige

programledere som ønsker å hjelpe med å nøste opp i

uoverensstemmelsene og sørge for eksempel for at gjerdet blir plassert hvor det faktisk skal stå, treet blir forskriftsmessig beskåret eller veggen lydisolert.

 

Det er viktig å understreke at vi ikke ønsker å stille noen i et

dårlig lys, men heller å fokusere på hvordan konflikter kan løses,

samt å vise det norske folk at det er mulig å forsones selv om man har hatt uenigheter og at man kan danne en grobunn for en bedre tilværelse for de involverte.

 

---

 

Det er oppgitt kontaktinformasjon med navn i mailen, men vet ikke om det er riktig av meg å gjengi alt her. Telefonnummeret er i hvert fall 21 54 47 68

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Supperådet

Takk for gode råd!

 

Igrunn greit å være i krig, så slipper man å være falsk hyggelig. Nå skal jeg bare være ekkel og dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira er rød på nesen ♥

Jeg tror det er slik uansett hvor man bor, det er alltid en person som ødelegger "idyllen".

 

Vi bor i en gate med eneboliger, men det er en eldre dame som skaper dårlig stemning her også. Ettersom vi er så heldige at vi har henne som nærmeste nabo, har vi forsøkt å ha en god tone hele veien. Men som du også sikkert har skjønt, så hjelper det ikke uansett hvor snill og grei du er tilbake. Så jeg har nå begynt å gjøre det du tenker på, nemlig ta tilbake med samme mynt. Det har ihvertfall vi begynt med nå, og det er sjelden vi hører noe fra henne lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboene til min bestemor la halm i postkassen og foran trappen hennes. Og skrev du suger på postkassen. Vet ikke om det hjelper, men det fikk Queen Elisabeth til å roe nervene et par hakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...