Gå til innhold

du som er alenemor...og som leier bolig ->

Anbefalte innlegg

Skrevet

*hvor mye betaler du i leie?

*får du bo-støtte? evt hvor mye?

*hva har du i inntekt? (OS,vanlig lønn...o.l.)

har blitt alenemor. jobber 50%. må ha meg en plass og bo,men usikker på hvor "høyt opp" i pris jeg kan gå. kommer vel til å få OS og div,da poden knapt er 1,5år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

..og hjelper nav deg med evt. depositum?

Skrevet

Jeg har leie på 7700 uten strøm, men betaler kun 3675 selv (4025 i bostøtte). Er hjemme på permisjon og hadde ikke opptjent nok til å få penger fra arbeidsgiver eller staten.

Så det er dette jeg får:

OS 11 000 ca

Barnetrygd 2 600

Bostøtte 4025

Tilsammen ca. litt over 17 000

Ikke noe glamorøst liv må jeg si og jeg gleder meg til jeg begynner med utdanninga. Et steg nærmere fast lønn og fast jobb..

Skrevet

Betaler 6200,- i husleie

Har ingenting i bostøtte

Har 23000,- i lønn (og barnebidrag + barnetrygd) - har sagt fra meg os

Betalte 10000,- i dep. (betalte dette selv og det falt meg ikke inn å be NAV om penger til dep.)

Skrevet

Du kan sjekke på husbanken.no hvor mye du får i bostøtte eller om du har rett til det i det hele tatt.

Skrevet

Slik jeg har regnet ut det,så får jeg vel ca.20 000,- (+) i mnd med lønn,det lille jeg får i OS og annet. Men er usikker på om jeg får bo-støtte da. Hvis jeg gjør det,så har jeg jo muligheten til og gå litt opp i leie hvis jeg ikke finner noe rimeligere... Æsj,vanskelig det her!

Har jo lyst til og leie et lite hus her på "landet",også har jeg hund. Ikke bare-bare og få seg noe :/

HI

Skrevet

Jeg som postet 14.17 innlegget. Betalte også depositumet selv på 25 000. Visste ikke at nav kunne hjelpe med slikt!

Skrevet

For en voksen og et barn er inntektsgrensen ca 200 000 for å få bostøtte, så da kan du se på det selv. Sjekk husbanken.no under bostøtte for å lese mer.

Skrevet

Her i oslo er grensen for å motta bostøtte på 231 000kr, fikk jeg beskjed om i sommer.

Jeg mottar ikke lenger OS -

Husleie 7500 pr.mnd, 3000 kr i bostøtte.

Skrevet

Jeg blir alenemor i Mars. Får engansstønad, men det jeg vil få fast hver mnd er : CA da, vet ikke 100% nøyaktig.

Overgangsstønad: 12000,-

barnetrygd: 1900,-

Barnebidrag: 2000,-

Bostøtte: 4000,-

fødselsstipend: 6000,-

25 900,- så da lever jeg fint på det. leier 3-roms på 65 kvm 9900,- ikke inkludert strøm ol.

Pappa betalte depositum, det står jo bare på en konto og gforrenter seg så det var en grei ordning =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...