Gå til innhold

Kan noen som er reisevante anbefale en storby? :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ser etter en fin by å reise til i mai\juni. Helst en som ikke er for dyr.

 

Jeg er jo ikke reisevant i det hele tatt, kun vært i London, er jo selvsagt ett alternativ det og, men hadde vært gøy å sett en annen by.. Tenkte at dette kunne være julegave til mannen nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror Edinburg er en av de koseligste byene jeg har vært i :) Anbefales! Ellers er jo større byer som Paris og Berlin flotte, men de er også litt stress spør du meg. For en hyggelig weekend med mannen ville jeg reist tilbake dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Dublin. Irland er et fantastisk hyggelig land. Nå som Irland sliter økonomisk går prisene ned også, feks på hotell. Synd for Irland, men greit for turistene. Dublin har bra shopping, masse hyggelig puber, verdens beste Guinness, men litt ustabilt klima.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edinburgh kan jeg anbefale jeg også, utrolig koselig by! Enkelt å ta toget til Glasgow også, fin shoppeby :)

Ellers reiser jeg selv til Toledo neste uke, langweekend, har stor tro på at den byen også svarer til forventningene.

Riga, Tallin er også byer som mange reiser til, billig reise og billig å leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Budapest!

Nydelig by, ekstremt billig og bra mat!!

Har et eget strøk der det ligger tett i tett med restauranter som holder virkelig høyt nivå, men som er latterlig billig. Overnatting og transport er også billig der, og atmosfæren i byen er super. De er kjent for sine historiske spa-anlegg.

Et must er å besøke en såkalt "kert" - bortgjemte bakgårder der det drikkes og danses og stemningen er super.

 

Evt - hvis det skal være romantisk, er det ingenting som slår Barcelona..

Men ikke så billig å bo der, da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilnius er en utrolig koselig storby med småby-preg; billig mat, shopping og hotell+ billige flybilletter, og med en kjempeflott bilfri gamleby. Perfekt for en rolig kjæresteweekend, og litt mindre stress og færre turister enn mange andre storbyer=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...