Gå til innhold

Tips til mat barn faktisk vil ha??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en små spist sønn på snart 4 år!

Han kunne helst levd på yoghurt om han fikk lov...

 

trenger tips til sunne middager som er godt!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en kresen og småspist 2 åring. Hans favoritter er fiskeboller og fiskekaker, kjøttboller/kjøttpudding(gjerne av kylling) og pasta. Også pannekaker da(bruker ofte å lage av havremel).

Han liker altså best farseprodukter. Rent kjøtt og fisk rører han ikke, tror han syns det blir for seigt å tygge.

Han spiser helst uten tilbehør, poteter rører han ikke, men kan spise gulrot, erter eller mais. Saus vil han stort sett heller ikke ha.

Men jeg lager komplette måltider slik at jeg og pappaen spiser det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er fisk den største favoritten hos sønnen.

 

Kylling og ris er også en hit.

 

Pølser og poteter pleier å falle i smak hos barn, evt hjemmelaget potetmos som er mye sunnere enn den pose-mosen du får på butikken.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en meget krevende frøken på 5 som helst ikke spiser noe nytt :-( spiste alt til hun var 1 år for så å brå snu..

 

her går det mest i: kjøttkaker, grøt, pølse og brød, horn, ved å lage egne fiskepinner og potet båter og kalle det for fish an chip gikk det og ned på høykant.

 

lager kun ved helt spesielle annledninger egen mat til henne, men hun får selv velge hva hun vil spise av det som står på bordet. nøder henne alltid til å smake på alt, og merker jeg begynner komme jennom til henne, og skryter av henne når hun tør prøve noe nytt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat som kan dyppes er stort sett alltid vellykket her. Enten kjøttkaker som dyppes i saus og tyttebær, kyllingbiter i saus eller ketsjup, stekte poteter, hjemmelagede fiskepinner osv osv. I tillegg er pasta, pannekaker og tikka store favoritter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...