Gå til innhold

Flere her som føler hverdager suger ut kjærligheten i forholdet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer snakket sammen i går ikveld. Jeg ymtet frem at jeg følte at vi har mistet helt kjærligheten for hverandre. Dvs jeg føler at vi bare er venner. Vi krangler om helt tullete ting(har heldigvis ikke store problemer). Men jeg blir irritert fordi han omtrent aldri gjør husarbeid og han blir irritert fordi jeg sjeldent orker sex. Jeg sier at jeg orker ikke sengekos når jeg først har tid, fordi da har det gått i ett for meg fra 06 om morgenen til kl 22 på kvelden. I tillegg er jeg midt oppi eksamenstiden og vi hadde egentlig gjort en avtale om at han skulle bidra mer slik at jeg fikk mulighet til å lese nå de 2 ukene som er igjen. Men nei han kommer hjem fra jobb og planter seg i sofaen og der sitter han til han legger seg.

 

Føler at vi har kommet inn i vond spiral her :( Jeg er helt utslitt når kvelden kommer. Opp tidlig, gå tur med bikkja, levere i barnehage, komme meg på skolen og ha undervisning hele dagen(ellers så sitter jeg hele dagen på lesesalen) kommer hjem, går tur med bikkja, henter i barnehagen, kommer hjem, lager middag, rydder/vasker, legger barnet, rydder litt mer osv(alltid rotete..sukk) så går enten jeg eller samboer en tur med bikkja(har han slokna på sofaen så er det jeg som går ut) så kommer jeg inn, leser frem til ca midnatt, så stuper jeg i seng. Da er samboer uthvilt enten pga luren på 2 timer han hadde eller fordi han har slappet av i sofaen hele kvelden. Da forventer han sengekos mens jeg har mest lyst til å sove de 6 timene som er til rådighet.

 

Jeg er fullt klar over at dette er en normal hverdag, og at alle har like mye å gjøre som meg. Men jeg føler at hverdagen spiser meg helt opp.For meg kommer barnet mitt i førsterekke og aktivisering av hunden vår etter det, så kommer lesingen, og tilslutt kommer da samboer :( det er kanskje litt feil... vet ikke jeg...prøver å stille alle til lags, men det er ikke så lett. Ikke har jeg sexlyst for tiden heller. Tenker bare på alt annet.

 

Andre som vil dele erfaringer og tips med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kommer selv fra et forhold som ligner ditt, men vi hadde store problemer utenom alt det praktiske. men gennerelt sett hadde han liten forståelse for at etter full dag på skole, alt ansvaret for vesla, og husarbeid mat laging osv var jeg ikke inntresert i sex, han forventet likevell at jeg trakk ned buksa av rein plikt. varte ikke lenge før jeg kastet han på dør, noe jeg er evig glad for selv i dag!

 

mener ikke at du skal kaste din man på dør selv om det var den beste løsningen for meg den gangen.

forstår mannen din hvor krevende det er med skole og barn?

vil han forstå at om han tok over litt av hjemmepliktene så ville du hatt mer overskudd til han?

 

å jobbe med forholdet er viktig, en lur ting kan være å ta seg barnefri en helg (dersom dere har mulighet) gjerne etter eksamene dine. sett dere ned snakk sammen, om det som begge opplever som vasnkelig og bra, finn løsninger og ikke minst gjør noe sammen utenfor husets vegger! de stundene jeg får aleine sammen med min nåværende samboer er gull verdt og lever lenge på dem! føler meg fort nyforelska igjen :-)

kan og være en ide og noenlunde jevnlig snakke sammen om ting som må bli gjort og som oppleves som tungt i hværdagen slik at dere holder hverandre oppdatert. dette hjelper meg veldigt i hvertfall :-)

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten fælt å si det, men vi har faktisk barnefri annenhver helg. Siden jeg har barn så blir det mindre lesing i ukedagene enn jeg hadde hatt behov for, så når barnet mitt reiser til faren sin så forsvinner jeg i bøkene store deler av helgen. På en måte tenker jeg ta dette er riktig fordi jeg lærer ikke ting på en to tre, jeg trenger mye tid til å lese for å lære meg noe, og derfor bruker jeg mesteparten av disse frihelgene til å lese. Jeg vil jo gjøre det bra på skolen. Jeg tar meg jo noen timer fri men de timene går til ukehandling, tur med bikkja(da er vi ute noen timer osv. Kan ikke huske sist vi satte oss ned, bare vi to og gjorde noe romantisk..hehe.. eller hva jeg skal kalle det.. alt går på det praktiske. Skal prøve å rekke alt jeg ikke rakk i ukedagene osv.

 

Vi har jo ingen barn sammen og har vært sammen i kun 3 år, i tillegg har vi barnefri annenhver helg(barnet mitt er da hos faren sin, fælt at vi ikke greier å få til noe koselig sammen. Men det er vel kanskje min feil, fordi når jeg trenger å lese så vil han gjøre noe, når jeg har tid til å gjøre noe så orker ikke han osv....I tillegg er han mye borte med jobben, 1 uke her og der, så blir jeg irritert pga det fordi da er jeg sliten når han kommer hjem, og så er han sliten pga jobben og må da ha fri fra pliktene i hjemmet han aldri uansett utfører..jaja.. offffff... bare jeg kommer meg gjennom de neste tre eksamenene så håper jeg at ting blir litt bedre.

 

H.I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...