Gå til innhold

Hvilket produkt du er toppen av latskap i dagligvarebutikken?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ferdig oppdelt bakepapir. Når du ikke gidder rive av det du trenger selv, men betaler dobbelt for å få det i ferdige lengder, da er du lat da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig frossen lasagne, Fjorland, ferdig smurte baguetter.

 

Men skal ikke klage på det jeg. Hender seg en sjelden gang jeg tyr til Fjordland middagene jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he, mannen elsker det ferdigdelte bakepapiret :)

 

Selv synes jeg de ferdigporsjonene med oppvaskmiddel til oppvaskmaskinen er ganske høyt på lista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kokk og absolutt ikke lat, men jeg foretrekker de ferdig oppdelte bakepapiret.

 

Posesupper

Fjordland

Findus ferdig middag i frysedisken

.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizzadeigen som kommer i pose må du jo fremdeles legge utover brettet, da. De pizzadeigene som kommer i en rull er mye latere! :P

 

Sånne boller og kaker som er frossne. Iallefall de bollene som er halvstekt eller kjeksen man bare legger på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes pizzadeig på pose er verre enn den på rull, med rull sparer man i det minste tid, posen sparer ikke tid og er sinnsykt dyr sammenlignet med å måle opp mel og blande i gjær, salt og fett selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha. Ja hvit saus er jo et fullstendig latterlig produkt. Må jo gjøre akkurat det samme hvis du lager den selv... Men tror kanskje man velger en lettving løsning, men... :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pannekaker eller vafler i pose. Greit å ha hvis man skal på telttur, men til å lage hjemme!?

 

Og ja, helt klart ferdigkokte, vakumpakka poteter. Er det mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

flytende melange

ferdig vaffelrøre

fjordland produkter

Og selvfølgelig ferdigstekt tacokjøttdeig..off den er verst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det for en god stund siden var reklame for skivet leverpostei. Har ikke lagt merke til det i butikken, så det slo kanskje ikke an... I hvert fall humret jeg godt av den reklamen. Kjempevanskelig å ta seg bryet med å smøre leverpostei utover brødskiva liksom. ;)

 

Forresten, ferdig oppdelt bakepapir er genialt, så jeg er nok litt lat jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man skal måle toppen av latskap må man jo se på det ferdige produktet og hvilken anstrengelse og innsats som ligger bak om man skal lage det fra bunnen av, kontra kjøpe ferdig. ALtså må man se på hvilken tid og energiforbruk man sparer ved å kjøpe ferdigløsningen. I såfall er jo ikke fjordland så ille, for man sparer jo mye på det; mande av de middagen ville tatt meg 45 min med tilberedning. Å rive av et bakepapir derimot er så lite tid og energikrevende at jeg ikke ser vitsen med å "spare inn" der (jeg er ikke lat nok?). Å steike en kjøttdeig og ha i pulver og vann er heller ikke på min liste over ting som tar mye tid og som jeg trenger en lettvindt løsning på, ergo er også tacokjøttdeig unødvendig lat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...