Anonym bruker Skrevet 2. desember 2010 #1 Skrevet 2. desember 2010 har diskutert som smått noen navnevalg med samboer, jeg går for litt eldre navn som ikke er like vanlige (her vi bor hvertfall) uten at jeg mener navnene vil skjemme barnet. mens han gjerne vil ha helt ordinære navn som jeg rett og slett ikke liker/ er lei. vell mine forslag: gutt: tristan, tallak, olai, torfin jente: vilja, ragna, synne
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2010 #2 Skrevet 2. desember 2010 Nei, jeg synes ikke det var sære navn i det hele tatt. Eneste navnet jeg ikke helt liker er Tristan, men det kommer vel både av at det er endel Tristan'er i barnehagen til sønnen, samt at jeg forbinder navnet med historien om Tristan og Isolde og synes det er et trist navn.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2010 #3 Skrevet 2. desember 2010 Ingen av forslagene dine er særlige spesielle eller sære. Det er helt vanlige, greie, navn
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2010 #4 Skrevet 2. desember 2010 jeg og har olai:) min samboer syntes det er fint:) så sikkert din som bare er litt forskjellig fra deg.. vi vil ha navn som ikke er helt poppis nå liksom....
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2010 #5 Skrevet 2. desember 2010 Tallak og Torfin var nå litt sære spør du meg!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2010 #6 Skrevet 2. desember 2010 Det eneste navnet jeg selv kunne tenke meg blant dem du lister opp, er Synne. Alle de andre ville jeg anse som ubrukelige.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2010 #7 Skrevet 2. desember 2010 hvorfor velge sååå sære navn? er du med i en konkurranse? Synne er det eneste fornuftige navnet her...
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2010 #8 Skrevet 2. desember 2010 Torfin skrives da med to n'er, Torfinn. Ellers er de ikke veldig sære, men ikke veldig fine heller. Med untak av Vilja....og kanskje Synne.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2010 #9 Skrevet 2. desember 2010 takk for svar alle sammen :-) nei ingen konkuranse på noe vis, i mitt syn er ikke navnene sære i det hele. men liker veldig godt flere gamle norske navn, som de fleste er med unntak av tristan. lite begeistret for popis navn, og føler mine banrs bedteforeldre gennerasjon kommer for nært ang navn. så har leitet litt blandt navn fra rett før og under andre verdenskrig jeg da isteden, liker og godt norrønne navn. synest olai er helt herlig, heldig liten gutt du har med flott navn :-)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2010 #10 Skrevet 2. desember 2010 smaken er vell delt? kom gjerne med forslag på "bedre" navn eller andre navn
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2010 #11 Skrevet 2. desember 2010 Dette var veldig fine navn, med unntak av Synne som jeg rett og slett ikke liker.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2010 #12 Skrevet 2. desember 2010 Kjenner noen som heter alle navnene bortsett fra Tristan og Vilja. Eller jeg kjenner en Vilja, men det er en hund.. Så for meg er det ikke sære navn. Olai, Torfinn, ragna og Synne vil jeg si er ganske vanlige navn. Torfinn skrives vel med to n-er som noen over her også påpeker. Synes forøvrig at Tallak er knalltøft. Han jeg kjenner som heter det er halvt islandsk.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2010 #13 Skrevet 2. desember 2010 Tristan, Olai, Vilja og Synne er relativt populære navn her på Østlandet ihvertfall. Tallak, Torfin og Ragna er kanskje ikke direkte sære, men forferdelig stygge etter min smak. Jeg liker Tristan og Olai, men tror de er på vei til å bli for Poppis etter min smak. Jeg synes også Vilja er fint, men vet om flere som heter det allerede. Det viktigste er cel at dere finner et navn dere begge er fornøyd med.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2010 #14 Skrevet 2. desember 2010 ...Er forresten enig i at Synne ikke er særlig pent. Da er Sanna penere. Det heter den eldste jenta mi.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2010 #15 Skrevet 2. desember 2010 Jeg gikk på skole med både Torfinn, Ragna og Synne da jeg var yngre, så for meg er ikke dette sære eller uvanlige navn. Olai er heller ikke helt uvanlig, men det er et kjempefint navn:) Vilja og Olai passer godt sammen, og ville vært kjempefint på to søsken:)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2010 #16 Skrevet 2. desember 2010 Er Tristan, Olai og Vilja "relativt populære" navn? Jaha. I hele landet der det bare noe over 200 som har et av disse navnene. De er m.a.o. svært lite brukt, og absolutt ikke "populære". Det må være en ren tilfeldighet om du har hørt om mer enn én person på ditt bosted som har ett av disse navnene.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2010 #17 Skrevet 2. desember 2010 ingen krangling mellom meg og samboeren min, vi syns dette et artig :-) at alle ikke kommer til å like mine navne valg hadde jeg forventet! men kom igjen da, ingen som har andre navn i samme sjanger?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2010 #18 Skrevet 2. desember 2010 Guttenavnene likte jeg ikke, Tallak synes jeg var direkte stygt!! Sorry... Synne er utrolig vanlig her jeg bor ) (på linje med Emma, Thea, Nora, Anna o.l.)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2010 #19 Skrevet 2. desember 2010 Ja, Tristan og Vilja har vært populære og ligget på navntoppen i Sverige en stund, og da pleier de å komme hit etterhvert. Stort sett kommer disse navnene til Østlandsområdet først. Jeg har to venner fra skoletiden som bor i Oslo. Begge har kalt sønnene sine for Tristan. Jeg vet om to til her i byen som har kalt sønnene sine for Tristan og en som er gravid nå som vurderer det. Da jeg var på sykehuset her om dagen overhørte jeg en som omtalt barnet sitt for Tristan. Jeg har en god venninne som fikk en sønn i fjor. Han heter Olai. Vet om 4 Olaier på omterent samme alder her i byen. Vilja er om mulig enda mer populært enn Tristan og Olai. Det er 2 stk på småbarnsavdelingen i barnehagen der datteren min som heter det. Nabojenta heter det, hun er litt eldre, og flere andre jenter mellom 0-5 år her som heter det. Så for meg betyr dette at det er relativt populære navn. Muligens ikke på landsbasis, men ihvertfall på østlandet. Olaves er også et navn som har blitt veldig populært i disse trakter.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2010 #20 Skrevet 2. desember 2010 Kan også nevne at Tristan, Olai, Vilja og Synne er relativt vanlige navn her i nabolaget... Vilja og Olai kunne jeg selv ha brukt hvis det ikke hadde vært for at så mange andre unger her heter det. Nå er det jo sånn at mange "uvanlige" navn er blitt veldig vanlige. Av dine navn synes jeg egentlig mange er fine, med unntak av Tristan, som jeg synes er litt Leander-harry, og Ragna som jeg assosierer med skikkelig sur, gammel kjærring. Det er nå mine assosiasjoener da. Tallak synes jeg var knall, og det tror jeg heller ikke er så vanlig om dagen
prebs Skrevet 2. desember 2010 #21 Skrevet 2. desember 2010 Ikke det minste sære. Synne og Tallak er mine favoritter - de er kjempefine!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå