Gå til innhold

Vaskespørsmål! Om ull..


stearin

Anbefalte innlegg

Jeg har bare et barn og det blir dermed ikke så mye ullklær at det fyller en hel vask. Har i tillegg 3-4 farger på ullklærne, og de kan jo ikke blandes (hvit og lilla f.eks.). Så hvordan gjør dere det? Vasker dere for hånd når det er så lite som det eller putter dere det i vaskemaskinen til tross for at det kun er 2-3 små plagg bare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vasker for hånd.. Og av og til blander jeg farger som bare det. Men det er lite hvitt hos oss, mer lilla og mørkeblått og rødt og brunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, takk for svar. Det med fleece hørtes ut som en god ide, har jo ikke så stor vaskemaskin, så det hjelper jo litt da:)

 

Huff, jeg kjøpte en cardigan til jenta mi som jeg i ettertid så at den burde håndvaskes.. Og nå holder jeg på å vaske den, men for et slit! Aner ikke hvordan jeg får ut vaskemiddelet av det!

 

Men før var jeg veldig flittig med håndvasking, vaska alle mine egne klær for hånd fordi vaskemaskinen aldri var ledig og jeg var drittlei alle mine klær ble kasta i tørketrommelen og ble ødelagt. Det var fordi min mor hadde 3 små barn mellom 1-5 år, og som oftest var det hun eller pappa som vaska klærne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fylle opp en ullvask med vanlige klær, men du kan ikke fylle opp en vanlig vask med ullklær.

Som reklamen sier, alt som tåler vann tåler Milo.

 

Jeg blander også alle farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blander alle farger og vasker på håndvaskprogram på vaskemaskinen. Har to barn + at vi voksne bruker litt ull så ikke noe problem å fylle opp maskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går helt fint å blande lyse ullklær i samme maskin.

Er du usikker kan du håndvaske de fargede klærne en gang for å se at de ikke "smitter"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ullprogrammet på vår Siemens-maskin nytter det ikke å ha mer enn ca 4 plagg om gangen. Ellers vasker den ikke godt nok. Det er så lite vann som varmes opp uansett, at det betyr fint lite for strømforbruket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vasker alle farger sammen, men jeg fyller aldri opp som en maskin. på milo flasken står det at du skal ha ca 1/3 av vanlig maskin å det er ca det jeg gjør, har to barn som bruker ull og ett par ullgensre selv så her vaskes det noen maskiner med ull i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...