Gå til innhold

Regler permittering


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble permittert i oktober. Permittert ut februar.

Idag fikk jeg beskjed om at det kan hende vi skal begynne jobbe tidligere, allerede i romjulen faktisk.

 

Vi var tenkt oss bort i julen da mannen har fri i romjulen. Kan de kreve at jeg stiller på jobb på dagen? At jeg må sitte hjemme på "vent"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det mener jeg faktisk de kan, du mottar jo dagpenger fra nav mens du er permitert.

 

Mannen min er også permitert og han har blitt kalt inn på møter både hos arbeidsgiver og hos nav i perioden han har vært permitert, han har også blirr brukt som avløser pga ferieavvikling og sykdom på arbeidsplassen han er permitert ifra. Han får dagpenger fordi de i en vanskelig økonomisk situasjon ikke trenger han denne vinteren, men når de plutselig har behov må han jo stille, han er tross alt ansatt der!

 

Du får ut ferie som vi andre må når vi skal på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå mottar jeg ikke dagpenger da jeg var student ifjor;)

 

Jeg vet jo at jeg er ansatt enda, og vi skal ikke så langt bort heller. Bare 5 timer kjøring men nok til at vi ikke gidder dra, og må legge nye planer om jeg må på jobb i romjulen. Lurte bare på om det fins noen regler denne veien, men finner ingen så kan vel tyde på at en må stille med en gang de ringer.

Takk for svar. Som et råd bør du jo ikke være så bastant i dine uttalelser;) Selv om din mann mottar dagpenger betyr det jo ikke at jeg gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo snakke med arbeidsgiver og høre hvor aktuelt det er at du får jobbe i romjula og om det evt er mulig at du venter til dere har kommet hjem igjen. Det kommer jo an på arbeidsplassen om det er en greit eller ikke, men det burde jo være mulig for de fleste arbeidsplasser å avgjøre nå om de har behov for deg i romjula eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det jeg mener også at de burde kunne gi meg et konkret svar men fikk beskjed om at det vet de ikke før like før jul, og at det kan skje endringer i romjulen og at jeg må på jobb da.

 

Skjønner jo det at jeg enda er ansatt men litt kjedelig sitte på vent sånn. Og at en ikke kan planlegge noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...