Gå til innhold

Å jeg får vondt inni meg når jeg går forbi småbarnsavdelingen til barnehagen jenta mi på 4 år går i.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det ser rett og slett trasig ut. De samme lekene og uteflekken dag ut og dag inn. De går lite tur siden de klarer ikke gå så langt. Ofte henger de fast eller klarer ikke reise seg opp og de voksne står i en klynge på andre siden av plassen.

De labber rundt i så tykke dresser at de klarer ikke å leke med noe av utstyret. Synes de ser ut som en gjeng triste pingviner.

Og vår barnehage er ny og en av de mest populære i vår by med lange ventelister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er trist at kvaliteten på barnehager varierer så veldig :-(

 

Barnehagen vår har verken nytt utstyr eller noe sånt, men heldigvis er de ansatte veldig flinke til å se barna og deres behov, så det veier i stor grad opp for at alt er gammelt og litt slitt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bra for små barn med kontiniutet (?) og forutsigbarhet - så at de er på den samme plassen hver dag ser jeg ikke noe galt i.

 

Synd at de voksne ikke involverer seg litt mer.

 

Når det er kaldt må de nødvendigvis ha mye klær på seg, men de er vell ikke så lenge ute nå uansett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en veldig trist beskrivelse av noe som sikkert er veldig bra. Antagelig fra en HI som er i mot 1-2 åringer i bhg og vil gi foreldre til disse barna dårlig samvittighet? ;-)

 

Har sett flere småbarnsavdeling og har tilgode å høre om noe så trist som du beskriver i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Oslo er det i hvert fall for kaldt til å ha de minste ute nå, kjedelig nok. Men sånn er det å bo i Norge, det er ikke alltid ettåringer kan sitte ute og leke med bøtte og spade (farvorittaktiveten til vesla).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, vi har også en barnehage i nærområdet hvor de ansatte alltid står og drikker kaffe i en klynge. Kanskje de tar personalmøtene ute mens barna leker, ha ha.

Men det vanlige er jo at de voksne er der barna er og følger med på dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er for at dette klarer foreldrene å finne ut av best selv uansett hva andre måtte mene ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10:42:

Er det virkelig ditt inntrykk at de fleste som har 1- og 2-åringene sine i barnehage går hjemme og suller hele dagen? Si meg, bor du i en liten hule for deg selv, lagt borte fra det siviliserte samfunn? Har du ikke fått med deg NOE som helst?

 

Alle kan ikke gå hjemme på andres penger hele dagen vet du, enten det er samfunnet sine skattepenger eller gubbens. Noen må jo BIDRA i dette samfunnet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke uttale meg om andre enn Alva. Det var hun som måtte vri på hovedonnlegget.

Og hun bruker svært mye tid her inne mtp hun har 4 barn. Så hun synes sikkert det knall med barnehage til de aller minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med HI. Jeg har jobbet flere år i barnehage (på avdeling for store barn) og har tenkt akkurat et samme om barna på småbarnsavdelingen.

Det er bare en av konsekvensene ved å ha barn under 3 år i barnehage.

Slapp heldigvis å sende noen av jentene mine i barnehage før de var 2 og 3 år gamle. Håper vi får det til med sistemann i magen også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss, åssen barnehage er det du velger å ha unga dine i?

Hadde aldri turt å sende unga mine i en barnehage der de ansatte ikke klarer å ta vare på de minste på en ordentlig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De samme lekene og den samme uteplassen - ja, de fleste barnehager og skoler har jo det samme uteområdet og de samme utelekene hver dag. Barnehagen ligger der den ligger. Du forventer ikke at de skal ha nytt uteområde hver dag?

 

Og nå som det er så kaldt, så trenger barn tykke dresser. Det hadde vel ikke vært bedre med god bevegelighet og frosne barn vel?

 

Syns du de skulle slept ungene med seg på tur i stedet? Du sier jo selv at de ikke klarer å gå så langt.

 

Dersom de voksne virkelig er så uengasjerte som du beskriver, er det trist, men resten av det du skriver er da ikke noe spesielt å reagere på syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel at så små barn har en langt mindre glede av barnehagen, spesielt i vinterhalvåret enn de større barna.

De større barne har større beveglighet, større mulighet til turer og utflukter og dermed mer miljøforandring enn de minste som ikke kan huske eller skli uten at en voksen fysisk løfter de opp.

Dessuten har større barn også mer glede av stillesittende formingsaktiviteter enn mindre barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14:43:

Dette med at de store barna har større bevegelighet, større mulighet til turer og utflukter og dermed mer miljøforandring som du skriver...

Det gjelder jo i høyeste grad hjemme også.

Så ser ikke at DET er argument mot å ha små barn i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel helt an på både mammane, pappaen og barnehagen...

 

1-åringen min hadde det i hvert fall helt supert i barnehagen. Stimulert ble han i hvert fall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer 14:43.

Det er klart de fleste ettåringer har det bedre hjemme enn i barnehage, dersom det ikke dreier seg om omsorgssvikt eller svært resurssvake hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener dere det er et krav at hjemmeværende foreldre må gå i Åpen Barnehage?

 

En dagmamma har mulighet til å gi mer oppmerksomhet til det enkelte barn enn de har i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OFF !!!

Vitsen med å spørre hvilken bhg er det du velger å sende unga dine i ?? å bla bla....

 

ALLE bhg har det sånn til tider, det er menge barn å se til, å vi foreldre vet ikke en dritt om hva som skjer der i løpet av dagene de er der, spiller heller ingen rolle om man har jobbet i en eller ikke...

 

Ser det selv i 5 bhg jeg har vært innom, det er kleint for de småbarnsavdelingen, + det er mye de voksene ikke får med seg som de litt eldre kan finni på å gjøre med de.. De har liten mulighet til å hjelpe seg selv.. På denne tiden av året har det det bedre av å være inne enn så mye ute..

 

Så lenge man ikke MÅ ha ungen i bhg pga jobb eller skole, så trenger ikke en unge på bhg før den er hvertfall 2 år, i de første 2 årene så trives de godt i sitt eget selskap likevel..

 

Er glad mannen min klarer å forsørge oss så bra at jeg slipper å sende de dit før 2års alder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17:36:

Hva som er vitsen med å spørre hvilken barnehage du velger å sende unga dine i?

Det skal jeg si deg: Hvis jeg hadde observert at de ansatte i "min" barnehage hadde behandla de minste så dårlig, så hadde jeg mista all tillit til barnehagen som sådan, og valgt et annen barnehage til mine barn.

 

At ALLE barnehager har det sånn til tider vet du ingenting om. Og hvis du er det minste engasjert i barnet ditt sin barnehagehverdag så har du GOD oversikt over hvordan ungen din har det der, så snakk for deg selv. Hvis barnehager er så ræva som du skal ha det til, så går det dessuten utover flere unger enn 1-åringene, for da må det være noe alvorlig galt med styringen der.

Jeg har i hvert fall kommet "overranskende" på for å hente ungen min mange ganger, og ALLTID har han hatt det fint, lekt med de andre barna og kost seg. Alltid under tilsyn av engasjerte voksne som jeg stoler på. Jeg kjenner dessuten ungen min så godt at jeg hadde visst det dersom han ikke hadde hatt det noe fint.

 

Du forsørgede hjemmefrue må gjerne sitte på din høye hest og prøve å få oss arbeidende til å få dårlig samvittighet for å sende våre 1-åringer i barnehagen så vi får jobbet. Hvis det gjør det enklere for deg å stå for ditt valg, så kjør på. Men ikke gjør det ved å finne på ting og skape drama der det ikke finnes noe da, det blir så dumt.

 

Og du: "..og bla bla"... hvis du vil bli tatt seriøst i en debatt så prøv å unngå sånne usakligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...