Gå til innhold

Morgenstund har etc


mandel i grøten

Anbefalte innlegg

Hopper i dusjen kl 6.30, minstemann kommer inn på badet og hopper opp og ned mens han roper SIVE! SIVE! Tolker dithen at han mener det haster med frokost. Sier at han skal gå inn i stuen til storesøster og storebror og se litt på Peppa Gris mens jeg kommer meg ut av dusjen, og forsikrer Kamikazebarnet om at frokost er rett rundt hjørnet.

10 minutter senere(jada, er ganske kjapp på badet) entrer jeg kjøkkenet. Der sitter Kamikaze ved kjøkkenbordet. Kjevler hvetemel så det står som en sky rundt ham, storfornøyd med sin egen oppfinnsomhet, har visst tenkt han får bake brødet selv.. Hele kjøkkenet fullt av mel, glad unge full av mel, litt oppgitt mamma med pms og storøyde søsken (pappaen til disse barna står selvfølgelig i dusjen i fred).

Så i dag ble det frokost i spisestuen og ikke på kjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ho, ho, nydelig! Menn som baker brød er det for lite av i verden :-)

 

Vesla har prøvd seg på tomatjuice på eget initiativ. Synes hun var flink. Hadde funnet en bolle som hun nøysommelig skviste saften av alle våre cherrytomater oppi... (at ungen og hele kjøkkenet også var full av tomatjuice er er en ubetydelig bagatell...). Og hun var strålende fornøyd med å få drikke 'us til middag (enda mor har nedlagt 'usforbud).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cunning stunts

Oje. Har vært borti "vi går på ski, vi!" som også involverte mel (og sukker) - det er da man må jobbe hardt for å balansere ungens glede og det totale humorpotensialet mot ønsket om å sette seg ned og brøle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke lenge siden bakte eldstemann muffins til meg. Omtrent et kg sukker var tømt utover kjøkkenbenk og gulv, og en muffinsform var fylt til randen med sukker og rosiner. 3-åringen lyste av stolthet over verket sitt, ga meg en skje og sa "se mamma, jeg har bakt muffins bare til deg".

Jeg kan forøvrig informere om at sukkerogrosinmuffins er veldig tørt og smaker veldig søtt.

 

Forresten, er det helt tilfeldig at mennene aldri er til stede når ungene får bakelysten kastet over seg, eller er dette et ondsinnet komplott mot oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...