gulda Skrevet 2. desember 2010 #1 Skrevet 2. desember 2010 Noen er kjempegode, andre smaker nesten ingenting og er bare harde og ekle. Når en er på klementin-jakt, hva skal en gå etter i klementinhaugen?
Gjest Mentha♥Høygravid♥ Skrevet 2. desember 2010 #2 Skrevet 2. desember 2010 Uff det der er alltid vanskelig.. Prøver å ta det litt på skjønn jeg. Ikke de aller minste bittesmå, og ikke de aller største, men de midt i mellom, om du skjønner. Selv hater jeg det hvite "mellomskallet", så jeg prøver å finne noen med litt tynt skall, som kjennes faste, men modne (omtrent som når jeg plukker tomater). Og så er det jo et lite sjansespill å skulle finne de berømte klementinene uten sten hehe... Har merket at det er stor forskjell fra butikk til butikk. I år er merkelig nok bunnpris myye bedre på smak enn mega, som her har stor fruktdisk og ferskvareavdeling. Helt greit for meg, de er billigere på bunnpris
Pink Penguin Skrevet 2. desember 2010 #3 Skrevet 2. desember 2010 Jeg har mest hell med gode klementiner når de har litt (og bare litt) grønn på skallet. Jeg vet ikke hvorfor, men det funker for meg.
mamma til lillingen Skrevet 2. desember 2010 #4 Skrevet 2. desember 2010 Plukker de ut på samme måte som jeg plukker ut appelsiner - jeg tar de som er glattest i skallet. Da er de ofte med tynt skall, og veldig saftige.
gry*a Skrevet 2. desember 2010 #5 Skrevet 2. desember 2010 lukt jeg lukter: lukter den godt så er dn ofte d og er skallet litt løst (mn ikke mykt og saftig ) slik at man kan ''kjenne litt luftrom inni'' så er d bare å shoppe i vei. i år kjøpte jeg knall goe på Coop extra noen så elendige ut mn så leitet jeg mg frem i samme kasse, var knall goe. 2 åringen min gikk bare å sku ha : ''litn sin '' hele den helga !!! Lykke til !!
Gjest Mentha♥Høygravid♥ Skrevet 2. desember 2010 #6 Skrevet 2. desember 2010 Jepp, det er sant! Har en forkjærlighet for "glatte" klementiner jeg og, og de er stort sett veldig gode! Var på butikken i sta og kjøpte en god kilo, så nå gleder jeg meg til å prøve
Gutt 08 Jente11 Skrevet 2. desember 2010 #7 Skrevet 2. desember 2010 Jeg synes faktisk motsatt av hun over her; er det luft under skallet unngår jeg dem så godt jeg kan. Tynt skall er tingen for meg også, som flere har nevnt. Og ikke for myke eller for harde. Slipper som regel unna steiner og "tørre" klementiner da:)
Roselille Skrevet 2. desember 2010 #8 Skrevet 2. desember 2010 Tynt skall er saftigst og som regel alltid uten steiner....jeg er hekta på det om dagen, nammis.....=)
Pink Penguin Skrevet 2. desember 2010 #9 Skrevet 2. desember 2010 Jupp... luft under skallet = dårlig klementin (etter min erfaring da)
gry*a Skrevet 2. desember 2010 #10 Skrevet 2. desember 2010 he-he skjønner jg er nedstemt mn d er synd ladyes dere går glipp a maaange goe !!
Reese Skrevet 2. desember 2010 #11 Skrevet 2. desember 2010 Jeg fortrekker også di med litt luft under skalle. De som ser ut som de har fått seg en dunk på en måte. Vil annbefale cevita sine klemntiner. Kun kiwi som selger dem og de er 100% stenfrie
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 2. desember 2010 #12 Skrevet 2. desember 2010 Denne tråden likte jeg!! Har aldri klart å få taket på dette med gode klementiner! Men glatt skall - det skal jeg prøve ut i morgen den dag!!
gulda Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #13 Skrevet 3. desember 2010 Takk for mange innspill! Ja, dette er jo en av julens gleder (når de smaker), så må jo lære meg dette en gang for alle ;o) Jeg kjøpte en pose klementiner på Kiwi for en uke siden. De var sååååå gode!!! Så gikk jeg tilbake for et par dager siden, kjøpte en pose og trodde jeg valgte på samme måte som sist. Men de var stort sett harde og tørre, blæh! Selv har jeg gått for tynt, glatt skall, og klementiner som er ganske faste i fisken. Men jeg har tydeligvis ikke skjønt det med den siste helbommen, he he ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå