Gå til innhold

Hva synes dere om at 7. klassinger får se Borat?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Klassen jeg er lærer i har stemt frem Borat som filmen de helst vil se som ukas adventskos (de får to kosetimer i uka i advent, og denne uka ser vi film).

 

Jeg var i utgangspuktet veldig skeptisk til at de får se denne filmen. Ikke fordi jeg ikke liker Borat; jeg ELSKER Borat, jeg syns Sascha Baron Cohen er kjempesmart og treffer spikeren på hodet både når det gjelder samfunnssatire, provokasjon og språklig humor. Men vil foreldrene synes det er greit?

 

Men det er mange som ikke skjønner Borat filmen. De ser enten ikke humoren og satiren, eller så syns de at filmen er morsom pga nakenheta.

 

Tenkte kanskje jeg kunne ta en liten økt på elementer ved Borat som er interressante, litt bakgrunnsstoff om filmen, osv, før vi ser den. Knytte det litt til den delen av pensum i norsken der vi analyserer film.

 

Men vil foreldrene reagere? Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg hadde gitt dem noen filmer de fikk velge mellom, så fikk de stemme.

Tviler på Borat hadde vært en av de:)

 

Hilsen lærer på 9 trinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Syvendeklassinger er jo veldig forskjellige.

Du kjenner dem vel best?

Altså som samlet gruppe....

 

 

Jeg har en 7. klassing hjemme, samt en storebror på 16.

Vi har sett Borat-filmen flere ganger, fra den var helt nyutsluppet på DVD.

Var det sommeren 09?

Og alle sammen har vi hatt glede av den. :)

 

 

Snurr film! :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tok med filmer hjemmefra, (eneste kriteriet var at filmene hadde 11-års grense eller under) og avstemninga var nesten enstemmig... det er derfor jeg kvier meg sånn for å si nei.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 7 klassing i år, og hadde ikke hatt noen innvendinger mot at h*n så denne filmen. Men så er nok vi som foreldrepar litt mer liberale enn mange andre foreldre vi kjenner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det burde vært et alternativ siden han latterliggjør andre kulturer på en måte som 7.klassinger ikke fullt ut forstår, han går ofte rundt i en tangabadedrakt, han gjør samleiebevegelser osv. Jeg ville ha blitt veldig flau som lærer skulle jeg sett dette med en så ung skoleklasse. Kanskje hvis det var eldre ungdommer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Datteren min så Borat når hun gikk i femte klasse, hun syns den var morsom :o) Husker at jeg måtte Google fram Kasakhstan for henne, for hun trodde det var et tøyseland, hehe.

 

Så jeg ville ikke reagert, jeg tenker det er en humoristisk måte å få igang en klassediskusjon på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...