Gå til innhold

Siden vi ikke er enige om når nestemann skal komme...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

så håper jeg at vi var "uheldige" nå sist, tenkte ikke noe over det da, men oppdaga et par dager etterpå at vi hadde sex midt under EL! det er jo bare å håpe, he he.(her brukes den noe usikre "hoppe av i svingen") Jeg kunne tenkt meg å prøve på neste nå (da blir det ca. to år mellom ungene), mens samboer vil vente til vår/sommer...så ikke så mange mnd., men for meg som hater jobben min og ikke ønsker å komme i situasjonen med at akkuratt fått ny jobb og planlegger/har akkuratt blitt gravid, kunne jeg tenkt meg å søke jobber i permisjonen min (da har vi fått de ungene vi skal ha)...mens mannen er student på første året og ønsker ikke å søke ny jobb og måtte fortelle om at han skal ha permisjon mer eller mindre med en gang. (Vet ikke helt sikkert, men permisjon må taes ut i løpet av tre år eller påbegynnes?) Jeg skjønner han, men synes selvfølgelig at det er på tide at mannen også må face litt det faktum at det nå er konsekvenser for de når det kommer til jobb/permisjon...jeg fikk ikke jobb det siste delen av graviditeten pga. magen, var vikar og har aldri gått uten jobb før...

Så hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk ikke jobb pga. magen faktisk ;) men dere skjønner hva jeg mener? når vikarbyrået visste jeg var gravid så dukket det ikke opp flere jobber...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Situasjonen din er så lik min at jeg lurer på om jeg har skrevet dette innlegget i et litt omtåket øyeblikk. :-)

 

Bortsett fra at her har vi faste jobber begge to.

 

Det jeg kommer tilbake til hver gang jeg går denne runden (enten med meg selv eller med mannen min) er at jeg ikke gidder å la jobbsituasjonen eller andre ytre faktorer (her er bhg også et moment) få bestemme hva slags aldersforskjell vi skal ha på barna våre. Mannen er veldig opptatt av sånne ytre ting, mens jeg er mer opptatt av hvilken aldersforskjell det vil bli. Det vil jo ha noe å si resten av livet deres/våres.

 

Dessuten er jeg ikke helt ung lenger og føler derfor jeg har det litt travelt!

 

Men jeg tror mannen min er overtalbar, så jeg var på apoteket i går og kjøpte folat. Skal bare la han gruble litt på det et par dager til og ta det opp på nytt igjen da, da tror jeg han kanskje er mer klar for å overtales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, synes det er viktigere å tenke på barna og det vi i utgangspunktet var enig om - to tette. Her har vi kommentarer til hverandre hver dag om hvorfor/hvorfor ikke ;) folat ja, det hadde jeg glemt litt av...kanskje ikke så dumt å ha det i hus hvis jeg også er så heldig å klare å overtale. Håpe håpe - ikke akkuratt mange jobber å søke på :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...