Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #1 Skrevet 1. desember 2010 Er det normalt å bli utskrevet etter 1 døgn, etter å ha tatt masse piller????
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #2 Skrevet 1. desember 2010 Nei... kanskje det er en misforståelse, at de tror det kun var en overdose?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #3 Skrevet 1. desember 2010 Er man ikke på tvang så er man fri til å dra når man selv ønsker det
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #4 Skrevet 1. desember 2010 ja, det er normalt. de kan holde en i 24 timer til obserasjon, men hvis de ikke regner det som en trussel at du kommer til å prøve umiddelbart igjen så sender de deg hjem. Tro meg, har personlig erfaring i forb. med min mor ang dette.... Dårlig erfaring, bare for å understreke det. Hun klarte det til slutt...
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #5 Skrevet 1. desember 2010 Kommer helt ann på hvor stabil/ustabil legen ser pasienten til å være. Nå jeg var yngre slet jeg en del, og prøvde å ta livet mitt 2 ganger, begge ved overdoser av piller, første gangen mente legen jeg var et krise tilfelle, og når det ikke var noen krise med pillene lenger, ble jeg liggende i 3 dager, etter det ble jeg tvangs innlagt på psykriatisk. runde nr 2 ble jeg sendt hjem 1,5 dag etter overdosen.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #6 Skrevet 1. desember 2010 Når man prøver å ta sitt eget liv, så er man ute å kjøre mentalt sett. Er det da rett at man skal kunne dra fra sykehuset som man vil?????
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #8 Skrevet 1. desember 2010 Ja dersom du har fått psyk.tilsyn. Iallfall sånn det fungerte der jeg jobbet.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #9 Skrevet 1. desember 2010 Man blir vel ikke sluppet ut uten tilbud om oppfølging, vil jeg tro. Men dessverre er det slik at mange psykiatriske sykehus, akuttmottak etc. har svært begrenset kapasitet (vet at bare på Veum får de inn et absurd antall pasienter på akuttmottaket hver eneste uke), og dessuten har de ikke lov til å holde noen der med mindre de benytter tvang.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #10 Skrevet 1. desember 2010 Åjoda man blir sluppet ut uten oppfølging. Tro meg.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #11 Skrevet 1. desember 2010 Jeg er forøvrig fristet til å legge til at et selvmordsforsøk ikke nødvendigvis trenger å bety slutten. For noen som har gått med selvmordstanker lenge kan gjerne et mislykket forsøk være begynnelsen på et nytt liv. For det første er det ingen hemmelighet lenger; etter forsøket vet "alle" om det, og man møter kanskje støtte man ikke ante var der. Og for det andre er det mange som blir skremt fra å prøve igjen når de har hatt et mislykket forsøk ... Selvfølgelig langt fra alle, men for mange er det slik. Selv turte jeg aldri å prøve, men hver gang jeg var såpass deprimert at jeg planla å gjennomføre et forsøk ble det på en måte et "klimaks" som skremte vekk selvmordstankene for noen uker.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #12 Skrevet 1. desember 2010 Jeg sa tilbud om oppfølging, ikke at man får oppfølging.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå