Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #1 Skrevet 1. desember 2010 Vurderer sterkt å flytte nå... Bf har fått et nytt barn, samme kjønn og bare 1 år mellom de. De er fortsatt små, men er redd de vil få MYE kontakt etterhvert som de blir eldre. Bf og samboer har rusproblemer og er redd for hvordan de og deres "nye" barn kan forme og påvirke mitt barn i fremtiden. Hva om de søker plass til deres barn i samme barnehage / skole ? Vi bor i gåavstand til hverandre og bf har datteren vår nå i 4-6 timer hver uke. Hun skal beg å sover over om noen mnd!! Er det noen i samme situasjon som kan fortelle meg litt om dette? Er jeg heeeelt på vidda el. er det noe i min tankegang? Burde jeg flytte for å ikke gjøre at de kommer i samme vennegjeng, barnehage/ skolemiljø? Ja, det vil bli samvær og ikke noe jeg får gjort med det, men da bor de i to forskjellige byer ( ca 4 mil), og disse engstelsene vil jeg bli kvitt. Takker masse for innspill her..
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2010 #2 Skrevet 2. desember 2010 Tror heller jeg ville bekymret meg mer for å la barnet være sammen med far og stemor, enn barnet deres. Føler det er litt tidlig å dømme dette barnet fordi foreldrene er uansvarlige. Bor du i nærheten av far har du hvertfall litt mer kontroll på hva som skjer. Bor du flere mil unna aner du ikke hvilke folk barnet ditt begynner å "henge" med når hun/han vokser opp. Nei da ville jeg heller bodd i nærheten og hatt litt kontroll.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #3 Skrevet 3. desember 2010 Om barnefar og hans samboer har rusproblemer ville jeg hatt det som bekymring nr 1, og kanskje tatt kontakt med barnevernet. Er jo ikke ansvarlig av deg og la ditt barn ha samvær om de sliter med dette...og tenk på det barnet de har hele tiden. Hvem vet hva som skjer der?!! Selvom deres barn er jevnaldrende gjør det vel ikke noe om dere bor så nærme..er ikke det bare bra for barna da?? De er jo søsken...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå