Gå til innhold

kan noen hjelpe meg med å tolke en sms? tror det er en trussel....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

fikk en av eksen nettopp...biofar til babyen min..

han har aldri fått treffe baby, jeg heiv han ut da jeg var ca to mnd på vei, vil ikke gå så masse innpå dette, men har med alkohol, stygg oppførsel, psykopat-tegn osv på han...

etter jeg heiv han ut har han sendt stygge meldinger i ett sett hele tiden, så stygge at venninner har fått sjokk når di har fått lest dem....

i dag skreiv han sånn ca...

"gratulerer med Xmnd Baby. kos deg i jula. mamma får overraskelse og!;-)

 

hva betyr det at mamma får overraskelse og ??? og blunkefjeset? er redd dette er en trussel, at han vil gjøre meg noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør hva han mener.. Umulig å tolke det som trusler fordi det kommer ikke frem hva han vil. Mulig han mener det som det, men ingen som kan vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil han treffe babyen da? Du får i såfall ordne med samvær, evt med tilsyn, for å nekte samvær har du ikke lov til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi ikke kjenner deres historie, så kan vi jo ikke si om det er trussen eller ikke. Men føler du deg usikker på han, og føler han kan finne på noe slikt, gå til politiet, få ordnet så han ikke får nærme seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vel tolket det sånn om jeg hadde fått en slik mld. fra en jeg hadde kranglet med, om jeg visste at personen hadde noen skumle sider.

 

Men har du fått lov å nekte samvær fra retten, barnevernet eller slikt? For du har ikke lov å nekte samvær du, om far tar dette til retten kan du ligge dårlig an..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde tippet et brev fra sdvokat hvor han innkaller til møte ang samvær jeg..

 

er han på kjøret vil han jo ikke få det men....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"alkohol, stygg oppførsel, psykopat-tegn osv"?

 

Er dette grunnlaget ditt for å nekte mannen å se sitt eget avkom? Du høres unektelig ikke god ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rusmidler og stygg oppførsel er vel grunn nok synes da jeg....

 

men det er da ikke det hun spør om her, er sikkert masse hun ikke legger ut om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg du får innkallings brev til mekling eller noe... Ang samvær... ;) Men føler du deg truet, gi beskjed til politiet ;) Og be de spørre hva han mente, eller spør selv...

 

Høres ut som min eks det der, har han barn fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar=)

er masse jeg ikke legger ut her ja...er en vondt og stygg historie.

er så alvorlig at han ikek er registrert som far. har sagt til han om han vil være far, så får han gå til nav selv, for det kan jeg jo ikek nekte han. har også sagt at om han får seg hjelp,legger seg inn ol.,så skal kan han få treffe baby,(ikke uten meg såklart) men dette gjør han jo ikke, så han kan jo ikke bry seg så veldig mye. alt går egentlig ut på å hevne seg på meg!

er derfor jeg tar denne smsen som en trussel...har meldt han til politiet tidligere for trakasering, men han klarte å snakke seg utav det...

bør jeg snakke med politiet igjen? vise smsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jag hadde ringt og forklart problemet, at han har begynt å ta kontakt, og meldingene kan tolkes litt som man vil.

 

da vet de om det, og skulle det skje noe, er d lettere å ringe neste gang..

 

lykke til=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått til politiet og vist sms´en, og spurt de. Så lenge du har vært i kontakt med de tidligere kjenner de jo til situasjonen, og kan forhåpentligvis gi deg råd om hva du bør gjøre videre.

Og, skulle noe skje med deg da, har du jo på en måte på forhånd fortalt politiet hvem som er mest fornuftig å mistenke...

Ville ikke gått nå i førjulstiden og grublet på dette, men prøvd å få det ut av verden så jeg kunne kose meg mest mulig om jeg var deg

 

Men, kan jo som flere andre sier være brev om samvær fra advokat, og da får du bare ta det som det kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21:51:

Du ville altså ikke hatt problemer med å sende ungen din til en som ble beskrevet med ordene "alkohol, stygg oppførsel og psykopat-tegn"?

Jeg ville i hvert fall aldri ha gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Uten å vite hva som ligger til grunn så vil jeg uansett anbefale deg å ta vare på alle sms han sender deg! Og særlig de du oppfatter at er av truende art!

Dersom du har nær familie du kan tiltro deg til så involver de i situasjonen og redselen din.

Politiet plikter å følge opp anmeldelser, og selv om de tidligere ikke har sett noe grunnlag for etterforskning eller påtale så kan ting ende seg i takt med eskalering av situasjonen!

 

Du har et lite barn og deg selv å tenke på!

Jeg synes vi altfor ofte leser om "tragiske" og "uforutsette" angrep og drap, og på bakgrunn av det mener jeg du bør være føre var!

 

Håper ikke jeg skremmer deg, sikkert ingen grunn til engstelse, MEN det vet man jo aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke nekte samvær uansett. Hun får ordne samvær med tilsyn da, hvis faren er interessert i å se barnet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar =)

tar turen ned neste uke jeg da, og hører med politiet iallefall..så slipper jeg å tenke for masse på dette...

jeg har samlet på di fleste sms jegh ar fått av han, fikk rådet av advokaten.for han kan sende alt fra "snille" sms, til så stygge at jeg får sjokk.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min x, min eldste datters far, sendte ekstremt mange slike sms til meg de første årene etter at jeg flytta fra han. Slike småkryptiske, ekle sms... Og spurte man han hva han ville, fikk jeg bare oppskrift på LYKKE tilbake... Han kalte meg hore, ba meg om å ikke komme hjem igjen (mens jeg var på besøk hos min mor), ungen var ikke hans, jeg var udugelig, jeg var utro, nekter for ditt og nekter for datt, og ved spørsmål/oppfordring sier han at JEG nekter han samvær med datteren. Vel, det har gått 7 år+ 1 mnd uten at han har sett henne nå. Han nektet å komme på familievernkontoret siden det var jeg som ba om det (dvs FVK sendte innkallingen) for å få en evnt løsning. Han skjelte ut de ansatte der pr telefon flere ganger pga innkallingen. Prøvde jeg å ringe han svarte han aldri, men sendte sms midt på natta om at han hadde vært på jobb *yeah right!!!). Sånn var han i 4 år! Ansikt til ansikt torde han ikke, ikke på telefon heller- men sms; det var tingen. Slu jævel som han var (og er) så var de stort sett veldig kryptiske. Og selv om jeg innerst inne VISSTE og VET at han ikke tør å gjøre meg noe, så freake det meg totalt ut og jeg måtte gå til psykolog ukentlig i over et år.

IKKE svar på sms fra han. IKKE la han skremme deg (lettere sagt enn gjort, jeg VET!!!). Fortell politiet hva som skjer og si som sant er at du er redd og frykter hva han kan finne på. Følg magefølelsen, føler du at det er en trussel, så er sannsynligheten stor for at det er en trussel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det kan hun ikke. Men hun kan gå rettens vei og prøve å få det gjennom der. Men hun kan ikke ta den avgjørelsen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22.56, Jo, DET kan hun faktisk, og om nøvendig melde han til bv hvis han skulle få gjennomslag for en viss samværsprosent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan nekte far samvær,hvis han har problemer med det, så får han gå rettens vei, og er det som Hi forklarer, rusproblemer og psykopatfakter, så kan han med nød - ved å gå rettens vei, få samvær med tilsyn.

 

Hi bruk alt du har av dokumentasjon fra både famvk og alle andre instanser dere evt har hatt i forb med dette. Du kan også skrive under på at fmvk og de andre instanser som kan støtt opp om saken din, kan løses fra taushetsplikten , og bruke de som vitner i en evt rettsak,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...