Gå til innhold

Når si det til storesøsken at det kommer 1til?


Buffy07&11

Anbefalte innlegg

Har ei på snart 4år som lenge har mast om baby. Når bør vi si det til ho? Tenkte å vente til jeg er over 1trimester, men kan det kanskje være lurt å vente litt til siden det fortsatt da er leeeenge til babyen kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil vente med å si det til dattern min på snart 3 år til vi har vørt på UL ihvertfall... Ellers blir ventetiden gruuuusom lang......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sa det til jenta vår da jeg var 10-11 uker på vei av flere årsaker; jeg var mye kvalm og uvel, magen begynte å synes og vi ville at hun skulle få høre det av oss og ikke andre. Hun var 4,5år gammel da vi sa det. Nå er jeg 24 uker på vei og hun synes nok at ventetiden er litt lang, men samtidig skjønner hun mye og kan følge med i prosessen :)

 

Da jeg var gravid med lillebroren hennes (som snart blir 2år) sa vi det rundt uke 12...

 

Jeg er elendig til å holde på slike ting og vil gjerne dele med alt og alle, og da spesielt den nærmeste familien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den ene siden har jeg lyst til å vente til etter uke 12, på den andre siden må de nesten få vite det samtidig med at deler av familien kommer på besøk neste helg og får vite det da. Da er jeg 10 uker, så det er jo nesten.

 

Nå er de ganske store, 5 og 9, så ventetiden er greit nok. "Til sommeren" er et begrep de fint forstår. Jeg er mest redd for at noe skal være galt, for foreløpig vil jeg ikke involvere dem i det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så dårlig at vi føler vi ikke har noe valg enn å fortelle det som det er ganske tidlig. Så rett før jeg måtte innlegges pga hyperemesis fortalte vi det til de eldste (4,5 og 6 år). Da var jeg bare 6 uker på vei. Men det er ikke første gang de venter på baby så de vet at det blir en stund å vente :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så dårlig at vi føler vi ikke har noe valg enn å fortelle det som det er ganske tidlig. Så rett før jeg måtte innlegges pga hyperemesis fortalte vi det til de eldste (4,5 og 6 år). Da var jeg bare 6 uker på vei. Men det er ikke første gang de venter på baby så de vet at det blir en stund å vente :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...