Gå til innhold

Dere som har fått vite gutt på ul, men ut kom en jente....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor sikkert var jordmor? Så dere noe selv?

 

Vet at det er ganske uvanlig å ta feil denne veien, men har hørt om noen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kjenner noen som fikk vite gutt, men kom ut jente ja.

På 2 UL'er.

Selv kjøpte jeg inn nøytrale ting, i tilfelle...

Men hos meg stemte det og vi fikk verdens beste gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dagens ul aparat er ganske så tydelig. Hvis man får vite det på ordinær ul er dette jo sent nok i graviditeten til at det er nesten umulig å se feil. En tissemann er og blir en tissemann, ikke sant?

 

Min onkel fikk en datter for ti år siden. De fikk vite at det sansynligvis var en gutt, men så ble det altså jente. Men ti år er lenge siden og nå har man jo bedre utstyr. Desuten sier ikke jordmora at hun er 100% sikker om hun ikke er det. Er hun det minste i tvil så sier hun at hun ikke er sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen ga meg den beskjeden for 10 år siden.

Bra hun kledde lyseblått! ;)

Dette var på et lite distriktssykehus og sikkert noe utdatert UL-apparat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk beskjed på ul for 2år siden at vi ventet en gutt. Fikk bilde av tisseluren t.o.m...

Overraskelsen var stor da det kom ei jenta. :)

Ikke av jordmor, men lege som tok ordinær ul på sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg venter en gutt, og hun jordmora som utførte ordinær ultralyd sa hun var HELT sikker. Det var også splitternytt ultralydaparat som også viste 3D. Satser veldig på at det stemmer, i tillegg til at vi synes det er ganske så tydelig på bildene. Men vi fikk ultralyden sent. I uke 21. Så da er det kanskje lettere å være sikker enn om den ble tatt tidligere. Vi har kjøpt inn veldig guttete ting og nesten alt i blått. Men vi er veldig sikre da. Kommer det nå ei jente, så er det ei jente med ett "stort problem" for å si det på den måten... gutteutstyret er hvertfall helt klart der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NN 2246 her. Vi var på ul i uke 22... Og både vi og legen trodde vi så helt tydelig at det var en gutt. Så feil kan man ta.. :) Men dette var ikke 3D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navlestrengen er en kilde til feiltolkning i slike tilfeller har jeg hørt. Den kan legge seg slik at den ser ut som en liten lur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2007 var jeg på ul i uke 20+1 og fikk vite gutt. Gikk da til gyn og fødselsekspert. Storhandler den fagen kan du si.

Var veldig skuffa på kveldinga å skulle vise familien filmen fra ultralyden. Den var ingenting tatt opp på!!

 

Ringte dagen etter og ga beskjed (hadde betalt 300kr for å få det på film).

Fikk da time igjen ei uke senere for ny(gratis)ultralyd.

Jeg ønska jo bare å få babyen på film :D Overrraskelsen var faktisk ganske stor da gyn utbryter " Ja dette var ei aktiv lita frøken".

Ble nesten litt sint, for det var akkurat som hun ikke husket meg og langt ifra husket at hun hadde gitt KLAR beskjed om at det uten tvil var gutt.

 

Bestilte 3d ul dagen etter og fikk bekreftet på sykehuset at det var ei jente :) Og ut Kom jenta :)

 

Denne gang fikk jeg også høre gutt. Men det var i uke 15. Gikk i 3 uker før ordinær ul og trodde gutt, men det er uten tvil ei jente igjen. (har fått bekreftet med 4 private uler senere tid.)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi... nå ble jeg nesten litt skeptisk... men vi så det jo så tydelig i 3D. Både tissemann og pung. Det kan umulig være jente dette. Det virker så uprofft av jordmødre og leger at så mange har fått feilinformasjon. Spesielt når de sier de er helt sikre. I vårt tilfelle var i alle fall navelstrengen lokalisert lenger opp og veldig godt synlig den også, og hendene var oppe i ansikret, og babyen spriket noe så voldsomt med beina. Nei det må bare være gutt dette! (22:51)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jordmor brusk i penis og testikkel er du relativt sikker:) Jeg venter gutt og jm så tydelig både pung og penis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er uhyre sjeldent at de tar feil den veien nå til dags, spesielt om man tar UL på et større sykeus og av en erfaren JM/fødselslege. Med en mer uerfaren person kan det derimot skje. Det opplevde vi med vesla.

 

Er vel 1,5 år siden nå med de nyeste og beste UL-maskinene på Haukeland. Var en på sutten av opplæringstiden sin som tok UL først, alene, og viste opp en "snopp" som hun tegnet rundt og var helt sikker i sin sak på at vi ventet gutt nr 4. Så kom den erfarne JM inn for å gå over og se at alle mål osv var riktig, og nesten med en gang (hun visste at vi ville vite kjønn og ba hun andre ikke si noe, for hun ville se selv først) hun tok UL-apperatet på magen min utbryter hun "jente ja, ikke tvil om det!". Du kan trygt si at vi ble veldig sjokkert av den kontrabeskjeden, hehe... Fikk det bekreftet på 3D UL i uke 27 også, og det ble jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...