mamma til 2 skjønnheter Skrevet 1. desember 2010 #1 Skrevet 1. desember 2010 Jeg har nettopp laget julegodter med konsendert melk i,, Kan jeg spise dette? Den er ikke pasturisert men jeg kokte massen i 5 min. Noen som vet??
Babyønske �� Skrevet 1. desember 2010 #2 Skrevet 1. desember 2010 Da skal det være trygt ja. Pasteurisering foregår i langt kortere tid enn det, bare 15 sek på 72-75 gr
mamma til 2 skjønnheter Skrevet 1. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 1. desember 2010 Tusen takk for svar Satser på at jeg kan spise di da
Synnove75 Skrevet 2. desember 2010 #4 Skrevet 2. desember 2010 Tror helt klart du kan spise det, kondensert melk er jo melk der halvparten av vannet er fordampet, vil tro det er varmebehandlet da. At du dessuten har kokt massen i 5 min gjør vel også at det er helt trygt! Kos deg du:-)
Hera_75 Skrevet 2. desember 2010 #5 Skrevet 2. desember 2010 Kondensert melk er så kraftig varmebehandlet atte.. den er hermetisert - mer effektiv utrydding av mikroorganismer får du ikke!! 122 grader under trykk...det dreper alt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå