Gå til innhold

Jobber i butikk, og bekkenløsning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke gravid, 4 år siden jeg fødte.. Har fått ny jobb i en butikk, merker bekkenløsningen blir 10 ganger værre nå etter å ha stått i en hel dag i butikken ... Forslag til hvordan jeg kan lindre bekkenløsningen ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Behandling hos manuellterapeut. Gratis om du diagnostiseres med kronisk bekkenleddsyndrom, hvilket det er ganske trolig at du har når du kjenner bekkenløsning fire år etter fødsel.

Skrevet

Har vært til legen, 100 ganger føler jeg ikke blir tatt på alvor,. jeg har jobbet ito dager og nå klarer jeg nesten ikke å gå, sitte eller ligge :(

Skrevet

Da kan du jo f.eks ta direkte kontakt med en manuellterapeut. Bytte lege høres også ut som en bra ide.

Skrevet

Glemte å nevne jeg gikk til fysioterpaut i 2 år etter fødsel uten at det hjalp i det ele tatt, fysioterapauten sa det ikke var noe mer å gjøre.. bekkenet går "ut" ele tiden og det ene benet er blitt lengre enn det andre

Skrevet

Ta direkte kontakt med manuellterapeut. Det måtte jeg gjøre. Legen nektet å tro at det kunne være bekkenløsning siden jeg ikke hadde vondt i ryggen og mente jeg måtte ut og gå mer. Problemet var at desto mer jeg gikk desto verre ble jeg.

Tok kontakt med manuellterapeut og kom inn ganske raskt selv om han hadde venteliste. Han ordnet alt av papirarbeide og jeg har ikke betalt en kr. der.

Skrevet

En manuellterapeut bruker å kunne ganske mye mer enn en ordinær fysioterapeut, og det er den yrkesgruppen som har best dokumentert effekt av bekkenløsningsbehandlinger. Bør selvsagt være en av de som er erfaren på bekken.

Diagnosen kronisk bekkenleddsyndrom må settes av spesialist i fysikalsk medisin, ortoped eller reumatolog. Førstnevnte er de som virkelig kan det. Om du befinner deg på østlandsområdet har Ullevål veldig høy kompetanse på dette.

Men det kan jo godt tenkes at du rett og slett ikke tåler å jobbe i den type arbeid du har nå uansett. Det er ganske vanlig å ikke takle mye gåing/ståing eller statiske posisjoner i jobben om man har kronisk bekkenleddsyndrom.

Skrevet

Ok, jeg byttet fastlege i sommer, og tok opp bekkenløsingen i høst og han sa bara jeg fikk kjøpe meg MBT sko eller noe og komme tilbake om det ikke hjalp.. Får ta meg en tur opp igjen, litt dumt da siden jeg har sååå lyst å jobbe der jeg jobber nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...