Gå til innhold

ÅÅÅ, blir så sint på mannen! Skulle bare ha lurt han!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han sa klart vi skal ha 2 barn og det skal ikke være så stor aldersforskjell. Han la det frem som at dette var noe jeg kunne bestemme når det passet best. Men vi var begge enige om at 2år i mellom barna skulle være det perfekte.

 

Nå er 1.mann straks 15mnd og vi har ikke begynt å prøve enda. Og det virker ikke som han har hastverk heller. Han vil ikke gi meg noe svar om når han vil ha nestemann. Han sier bare: Når han er klar. Også sier han at jeg kan bli gravid når som helst, så når han føler for å få barn så skjer det med engang. Prøver å fortelle han at det er ikke sikkert vi er like heldige neste gang.

 

Klart man skal være 2 om å få barn, men da syns jeg man skal være 2 om å ikke få barn også. Føler meg ført bak lyset her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ting kan forandre seg. Kanskje han føler forholdet deres har endret seg etter dere fikk barn, og er usikker på ting. Kanskje synes han det ble mer slitsomt å få barn enn han først hadde forestilt seg. Men jeg skjønner jo at du blir frustrert over at han gir så vage svar - for meg var det også viktig at aldersforskjellen ikke ble for stor. Man ønsker jo ikke at det skal være et hav av aldersforskjell mellom barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det med ro! Han blir jo bare stresset av å se hvor mye arbeid og forpliktelser det er med barn OG SÅ har han ei MASEKJERRING i tillegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Respekter at han vil vente. Som hun over meg sier, kanskje ting ikke har blitt sånn han trodde før dere fikk det første barnet.

 

Gi han litt tid, det er da ikke noe hastverk eller et must å ha 2 år mellom barna.. viktigere med en engasjert pappa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan da ikke holde han som gissel ift en slik avtale!!!!! En ting er hva man anser som ideelt og ønskelig FØR man får barn. Det kan være noe heeeelt annet når man først får barn, ser hva det innebærer, føler på ansvaret og forpliktelsen, er sliten av lite søvn og lite kjærestetid osv osv!

 

Hvis han ikke føler sge klar for et nytt barn ennå, så bør du respektere det! Hva om det hadde vært andre veien; at du ville vente, mens han presset på for at du skulle holde din del av avtalen??? Hva om du var sliten og ikke orket tanken på et nytt svangerskap? Ville du da synes det var OK at han hele tiden minnet deg på AVTALEN? "Ja, elskede, bare legg deg på rygg og spre bena! Husk din del av avtalen!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi ble gravide me førstemann, sa samboer når vi snakket om hvor mange barn vi vil ha, at det blir max 3, og de skulle være tette (hans ord).. Så da lillegutt var 16 mndr, så bestilte jeg meg time til legen for å fjerne p-staven, fortalte ham at jeg skulle dra til legen å fjerne den siden vi hadde avtale om tette barn, og da ble han nok litt paff ja, men ingen protester, var jo noe han også ønsket. Nå er jeg gravid med baby som ankommer i mars, og vi har snakket om at det kanskje holder med 2 barn, men at vi skal se det ann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting forandrer seg. :) Det er ikke alltid man føler det samme i dag som man følte for halvannet år siden. Gi han litt tid du. Men sier han direkte nei til deg eller er han tilbakeholden og usikker?

Og bruker dere prevensjon? Hvis du kontrollerer det, kan du kanskje bare si at nå vil jeg ha barn og slutter på prevensjonen? Han klarer seg sikkert ikke uten sex så veldig lenge.

 

Uansett så gir det bedre resultater å snakke sammen på en ordentlig måte og legge frem dine følelser og meninger uten å være hysterisk og vrang. (slik jeg forestiller meg at jeg ville gjort :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at hvis han ikke ønsker å bidra, så drar du til Danmark og får kunstig befrukting ettersom du hele tiden har sagt at du vil ha to tette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...