Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #1 Skrevet 1. desember 2010 http://www.ba.no/nyheter/article5401642.ece Her satt det en 7-åring i passasjersetet! Kan heller ikke se noen bilbeltestol der på bildet.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #2 Skrevet 1. desember 2010 Kanskje hun har sittet på pute. Det er fullt lovlig for en sjuåring. Ikke i framsetet da, men...
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #3 Skrevet 1. desember 2010 Det er ikke ulovlig å ha barn i framsetet!!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #4 Skrevet 1. desember 2010 HI, er du fra det såkalte upålitelige dib-politiet? ler av dere wannabe-politifolk
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #5 Skrevet 1. desember 2010 Hi det er sånne folk som svarer her nå som har unga på 7år i framsete... Har ingen 7åring, men min 4åring sitter bak på høyre side, eller i midten om vi kjører langt, har tre punkt i midten bak selvfølgelig... vi venter nr 2 nå, så regner med 4åringen blir sittende i midten og babyen på høyre side
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #6 Skrevet 1. desember 2010 Haha, jeg har svart her og har 2åringen min i bakovervendt. Har kun ett barn så den påstanden din var helt vill og fjern
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #7 Skrevet 1. desember 2010 Jeg er faktisk så frekk og står for det når jeg sier.... Er du glad i ungen din, lar du den ikke sitte usikret i bil....
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #8 Skrevet 1. desember 2010 usikret? hvem har sagt at de har barnet usikret
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #9 Skrevet 1. desember 2010 på linken ser man ikke barnesete... ville DU hatt din 7åring på bilpute? Det kaller jeg usikret....
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #10 Skrevet 1. desember 2010 Det er det dummeste jeg har hørt, å kalle det usikret når en 7 åring sitter på bilpute med sikkerhetssele! Det er godkjent av trygg trafikk..
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #11 Skrevet 1. desember 2010 ja enn så lenge... men det er langt fra anbefalt?? hvorfor lages det da beltestoler da??
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #12 Skrevet 1. desember 2010 men så klart når en bilpute koster 79kr på biltema og beltestoler over 2000, (vår kostet 2300) så vil vel folk tenkte jaja, da får jeg kjøpt veske for 1900 og pute til ungen i samme slengen...
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #13 Skrevet 1. desember 2010 Trygg Trafikk anbefaler å velge beltestol med rygg. Det gir betydelig bedre sikkerhet enn bare bilpute, spesielt ved sidekollisjoner. Vingene rundt hodet beskytter barnet mot alvorlige hodeskader, som er en stor risiko ved kollisjoner fra siden. Ved slike kollisjoner reduserer en beltestol risikoen for skader med opptil 70 prosent, mens bare bilpute og belte har liten effekt. En stol med rygg vil også sørge for at beltet ligger riktig over skulder og bryst, og at barn som sovner i bilen holdes på plass i stolen. SÅ DET SÅ!!!
BlåBlå Skrevet 1. desember 2010 #15 Skrevet 1. desember 2010 Min sitter bak føreren, i egnet bilstol med iso fix feste. Men det er ikke ulovlig å ha barn i førersete, og pute er like godkjent som pute med rygg. Mulig de hadde det da ?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #16 Skrevet 1. desember 2010 Barn under 142 har ingenting i forsetet å gjøre, og barn under 135 SKAL sikres i bil !! Så enkelt er d !!
BlåBlå Skrevet 1. desember 2010 #17 Skrevet 1. desember 2010 Det er forskjell på hva som anbefales og hva som er ulovlig. Det må da være opp til hver enkelt å velge hvordan de vil sikre sine barn, så lenge det er innenfor loven. Jeg har brukt mye tid på å finne ut hva jeg mener er best for mine barn, og velger derfir det. Men respekterer at andre velger annerledes.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #18 Skrevet 1. desember 2010 Det med å ha små barn i forsetet har vel med airbag å gjøre? Er ikke alle som har airbag, eller de kan ha mulighet til å slå av airbagen når det sitter barn der.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #19 Skrevet 1. desember 2010 Min 7-åring sitter til venstre i baksetet. Sitter på bilpute som er integrert i bilen, siden han er vokst ut av beltestolen vektmessig. Han sitter fremme en sjelden gang, men da kopler jeg ut airbagen og han sitter på pute.
BlåBlå Skrevet 1. desember 2010 #20 Skrevet 1. desember 2010 Men HI refererer til bildet, og der kan dt meget godt være en pute, som ikke vises på bildet. Ergo : Barnet er sikret. Når det gjelder forsete, er det ikke ulovlig å ha barn fremovervendt ved en airbag. Men det er ikke anbefalt. Bakovervendte stoler derimot, er ulovlige foran en airbag. Det er greit å skille mellom hva som er vanlig, og hva som er anbefalt.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #21 Skrevet 1. desember 2010 Velig mange påpeker her at det ikke er ulovlig å ha 7 åringen fremme og på pute. Kan jo bare si at det er jo ikke ulovlig å kjøpe babybilstol på Obs! til kr 399 heller, men det er jo ikke dermed sagt at de scorer så høyt på sikkerhetstester for det... Det er lov å tenke selv: hva er sikrest for barnet mitt.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #22 Skrevet 1. desember 2010 Min 7-åring har ordentlig bilbeltestol og sitter bak føreren. Han har aldri fått sitte foran noensinne.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #23 Skrevet 1. desember 2010 så din 7åring veier mer enn 36 kg som stolene går til?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå