Gå til innhold

Ang gift i tåteflasker..


..snøklokke..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Flasker som ikke er blanke er som oftest giftfrie.

Det var stort fokus på dette for et år siden, og de fleste produsenter kom da med flasker uten Bpa.

Kjøper du på apotek eller i en babyutstyrsbutikk vil de sikkert kunne svare deg på hvilke som er giftfrie. Ofte står det på også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det i fjor var så mye fokus på BPA har de fleste produsenter fjernet det helt fra flaskene sine.

Avent. Dr Brown, Born Free er vertfall fri for BPA.

Alle produsenter er pliktige å merke flaskene, så det er bare å kikke på esken så skal det ikke være noe hokus pokus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mentha♥Høygravid♥

Det står store merkelapper på de som er trygge at de er "BPA free", og det stoler jeg på. Finner jeg ikke det noe sted på esken så holder jeg meg unna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg hadde oppe hos mamma var ikke det,disse søte med Albert Åberg på (var ikke det Nuk??)

 

Mamma hadde bare sånne oppe hos seg,så jeg kastet de og satte opp Dr Brown istedet.

Denne gangen blir det bare Dr Brown flasker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke huske å ha sett Albert Åberg på Nuk. De har bla Disney motiv(Ole Brum).

Men lurer på om ikke Bambino har hatt Albert Åberg. Bambino/Mam er forøvrig også uten Bpa nå.

 

Det er jo først det siste året av produsentene for alvor har begynt å produsere uten Bpa, så flasker som er eldre enn det inneholder det gjerne.

 

Dr. Brown sine flasker inneholdt også Bpa inntil for 1 år siden, så de er ikke nødvendigvis så mye bedre enn andre på det området. Men sånn generelt er de veldig gode flasker ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...