Gå til innhold

Hva skal jeg si? Ang. Svigers og alkohol!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om et par uker skal jeg og samboer til svigers. Tre timers kjøretur.

Og jeg har en mnd. Igjen før termin...

Til poenget. Svigerfar er veldig glad i og ta en øl eller et glass vin.

Og mener at man fint kan gjøre dette selvom man er gravid.

Hver gang jeg kommer på besøk blir jeg tilbudt et glass vin. Jeg er faktisk ikke særlig glad i vin, og drikker det ikke når jeg ikke er gravid engang. Når jeg høflig takker nei, skjærer han en grimaser og spør hvorfor det?

Så sitter jeg der da, med en mage så stor som et fotballmål, og skal forklare mannen på 50 år hvorfor ikke!!

Sier jeg at jeg ikke liker vin, sier han: "men da må vi få deg til og like det!" sier jeg det at jeg ikke drikker under graviditeten sier han: " er ikke farlig med et glass en gang i blandt"

Nå er jeg klar over at det er forskjellige meninger om akkurat dette, og respekterer det, men selv drikker jeg ikke under graviditeten. Så stort behov har jeg absolutt ikke.

Men hva skal jeg si, når han mest sannsynlig tilbyr meg dette glasset om to uker, å vi må igjennom samme greia en gang til...?! Begynner og bli mektig lei. Er egentlig litt beskjeden av meg, så er ikke den som viser at jeg blir irritert heller....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få tak i den brosjyren om gravide og alkohol. Gi ham den når du kommer - gjerne som "kort" til den flaske vin!

Lykke til!

Skrevet

Er det noe å tenke på da? Si nei, at du ikke skal ha. Han kan jo ikke tvinge det i deg heller...

Skrevet

Du får sei som jeg sier når jeg blir tilbudt ett glass vin når jeg er gravid: Når jeg ikke er gravid sier jeg alltid at jeg bare skal ta meg ett glass vin, det ender som regel i 2 flasker, så tar ikke sjansen på det det som gravid.

Skrevet

Det er slitsomt når folk absolutt ikke kan ta et nei, skjønner godt at du blir oppgitt. Han vil nok neppe forandre seg, så sett på bullshit-filteret og la ham være som han er. Drit i hva han mener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...