Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #2 Skrevet 1. desember 2010 Det er der de irriterende telefonselgerne jobber!!!!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #3 Skrevet 1. desember 2010 Det er for omreisende luksusprostituerte, tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #4 Skrevet 1. desember 2010 Et rom fullt av glade,sosiale folk som jobber med å ringe sure folk
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #5 Skrevet 1. desember 2010 Er det så rart vi blir "sure" når vi blir oppringt av folk som vi ikke ønsker å ha noe med å gjøre, gjerne midt under middagen eller middagshvilen? Når det er noe jeg trenger, så går jeg i butikken eller på nettet. Jeg trenger ikke å snakke med en dust pr tlf.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #6 Skrevet 1. desember 2010 hehe, var det jeg trodde. har prøvd å ringe meg 2 ganger daglig i maaange dager. Så ut som et tlf-selger nummer, så gidder ikke ta den.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #7 Skrevet 1. desember 2010 Selv om du tar den, så får du ofte ikke noe svar, siden de ringer opp flere enn de greier å ta. En form for overbooking altså. Ekstra irriterende. Mange eldre skjønner ikke dette, og føler seg terrorisert.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #8 Skrevet 1. desember 2010 Det er litt rart at folk virkelig gidder å bruke energi på å bli sure for en tlfsamtale ja..Hvor lang tid tar det å si nei på en høflig, folkelig måte egentlig? Og det er også mange der ute som blir glade for at de blir ringt, fordi de f.eks har støttet en organisasjon i flere år, og syns det er godt å bli ringt på samme tid hvert år for å fortsette å støtte I stedet for å måtte passe på tiden selv, og ringe selv Jeg ser for meg at de sureste folkene som blir ringt er de som sliter med enten ekteskap, barna sine, eller andre ting, og derfor tar det ut over fremmede uten et ansikt, fordi de ikke får gjort noe med det i det virkelige liv. Livet mitt er helt flott, og jeg blir aldri sur når noen ringer, jeg bare forklarer de at jeg ikke er interressert på en hyggelig måte, ønsker de en fortsatt fin dag og legger på, mens jeg smiler både før og etter jeg tok tlf Blir så mye mer positiv energi av det
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #9 Skrevet 1. desember 2010 Ring gjerne, men drit å ring hvis neon har reservert seg mot sånne telefoner! Og aksepter et NEI!!!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #10 Skrevet 1. desember 2010 Hadde det bare vært snakk om én tlf., så skulle jeg ikke klaget. Men når det ble 2-3 tlf. annenhver dag, så er det faktisk all grunn til å bli sur og klage. Ser ingen grunn til å være høflig mot folk som ikke har noe med å klenge seg på og ringe meg privat for å fallby saker og ting. Derfor har jeg da også reservert tlf. mot tlf.salg, og det har faktisk hjulpet, selv om ikke alle er seriøse. Hvis noen ringer nå, så bare løfter jeg av røret, men sier ingenting. Og så ser jeg hvor lang tid det tar før apen legger på.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #11 Skrevet 1. desember 2010 Jeg har all grunn til å bli irritert når de ringer på ubeleilige tidspunkt. Den enkelte tlf.selger kan forsåvidt ikke lastes for det, men selskapet de er ansatt i som driver den typen virksomhet. Jeg skjønner at de bare er grådige og er ute etter penger, men det betyr ikke at de skal møte velvilje hos meg, snarere tvertimot. Jeg ønsker at det skal bi slutt på tullet.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #12 Skrevet 1. desember 2010 Det er jo faktisk bare en tlf fra hver av de da..Forskjellige callsentere ringer ang forskjellige ting..Og de kan jo ikke vite at en eller to andre har ringt deg samme dagen.. Forøvrig så har du nok vært litt for grådig selv tidligere for å få så mange tlf fra selgere, for man blir ikke registrert noe sted uten å ha f.eks abbonert på et blad og krysset av at det er greit at samarb.partnere av dette bladet kontakter en, støttet noe, eller kjøpt noe over nett og der også krysset av for at det er greit å motta reklame osv. Jeg sjekker alltid HELE skriften, alle punkter ol om jeg skal kaste meg på et tilbud(som f.eks "få med en vognpose dersom du abbonerer på Foreldre&barn akkurat NÅ"), og det er alltid en liten rubrikk hvor du må krysse av dersom du IKKE vil motta videre reklame, bli kontaktet osv. Du har vel vært litt for ivrig og ikke sett den da Disse såkalte "apene" er forresten noen av de mest sosiale i det virkelige liv også, og trekker alltid folk rundt seg i sosiale sammenhenger, nettopp fordi de er så utrolig mye mer likandes enn de sure kundene
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #13 Skrevet 1. desember 2010 Synes det er helt merkelig, jeg, at jeg skal synes det er helt greit å bli oppringt på mobilen mens jeg er på butikken,på lørdagskvelden/fredagskvelden og andre forferdelig ubeleilige tidspunkt. Gjerne av en fullstendig ukjent person som bruker fornavnet mitt og lurer på hvordan jeg og evt. barna mine har det. Jeg synes det er en skikkelig uting!!! Selvom jeg hverken er ubehagelig eller uhøflig i telefonen. Ikke har jeg personlige problemer eller problemer i ekteskapet heller...Jeg vil bare ha litt privatliv!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #14 Skrevet 1. desember 2010 At de ringer fra forskjellige callsentre, skjønner jeg jo. De er tross alt ikke så dumme at de ringer opp samme person flere ganger samme dag, får jeg tro. For oss som sitter i den andre enden, og får et par sånne tlf. flere ganger i uka, framstår det likevel som en sann plage, og det får bare callsentrene godta vår vurdering av. Eller bryr de seg ikke om hva deres potensielle kunder synes om deres markedsføring og salgsmetoder? I så fall burde de ha strøket på sin BI-eksamen, eller hvor de nå er blitt utdannet (om de har noe utover grunnskolen, da, noe jeg ofte betviler). Det er ikke riktig at man må ha abonnert på noe el kjøpt noe fra et bestemt firma tidligere for å bli satt opp på en ringeliste. De plukker ut tlf.nr mer el. mindre tilfeldig fra tlf.katalogen, selv om noen også plukker ut fra sine tidl. abonnentregistre. Det er bare disse sistnevnte som har lov til å ringe også til dem som har reservert seg mot tlf.salg.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #15 Skrevet 1. desember 2010 Jeg har jobbet som tlfselger, og også vært samboer med en av sjefene der jeg jobbet(var forøvrig derfor jeg sluttet, for det ble feil å være sammen med sjefen min), og de sitter ikke med tlfkatalogen nei. De får nr fra registre hvor folk har støttet/kjøpt/meldt seg inn tidligere. Selvfølgelig er det noen som har sluttet/meldt seg ut som ikke klubben/foreningen har fått oppdatert og fått bort fra listene, men det er ikke selgernes feil. de "vasker" listene sine en gang i året, og kan ikke få skylden for at akkurat du ikke har blitt fjernet. De tlf jeg får, er alltid fra noen jeg har vært kunde hos tidligere eller er kunde hos i dag, og så lenge jeg selv har valgt å delta på en eller annen måte, tåler jeg at de vil fortsette å ha meg som kunde/eventuelt prøve å få meg tilbake Jeg ringes f.eks aldri av de som selger Villmarksliv, fordi jeg aldri har abbonert på det...eidsiva derimot, som jeg kjøpte strøm hos for fem år siden, ringer fortsatt og vil ha meg tilbake, men da sier jeg bare enkelt og greit at jeg ikke er interressert, fordi de ikke var de billigste jeg har brukt, og det godtar de
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #16 Skrevet 1. desember 2010 Forøvrig kjenner jeg folk med god økonomisk utdannelse som har tjent godt som tlfselgere, og har trivdes bedre med det enn som revisorer Og mange av de som sitter og ringer er elever på videregående, som tjener ekstra lommepenger under utdanning, og sparer til de skal flytte hjemmefra. Og det vil jeg da påstå er glupere enn bortskjemte fjortisser som lever på mamma´n og pappa´n sin til den dagen de flytter hjemmefra. En av ungdommene jeg jobbet sammen med da jeg var tlfselger sparte i bsu, og kunne kjøpe seg leilighet istedet for å leie da han ble 19 og flyttet hjemmefra Så dumme er de nok ikke disse tlfselgerne nei
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #17 Skrevet 1. desember 2010 I så fall er du feilinformert, eller kjenner kun til opplegget i akkurat den bedriften. Jeg vet positivt at det plukkes ut tlf.nr. tilfeldig fra tlf.kataogen (den nettbaserte, selvsagt). Alle jeg kjenner er blitt oppringt ang. produkter som ikke har noe med tidl. kjøp eller abonnement å gjøre. Det som er riktig, er at hvis man tidl. har abonnert på noe, så har de "lov" til å ringe selv om man har reservert seg mot tlf.salg. Et beklagelig smutthull, men sånn er reglene foreløpig. Merkelig hvor dårlig informert du er.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #18 Skrevet 1. desember 2010 16:09 var altså et svar til 15:59, som sprer gal informasjon.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #19 Skrevet 1. desember 2010 Da tar de nok litt mer hensyn der jeg jobbet enn mange andre steder ja, for dårlig informert er jeg ikke. Men, jeg skriver det jeg vet fra min tidligere jobb, hvor jeg spurte og gravde om hvordan vi jobbet, nettopp for å kunne svare de sure kundene med riktig info. Min tidligere sjef og samboer måtte også ofte jobbe litt hjemme, og da fikk jeg med meg hva som ble sagt og gjort, nettopp med disse listene, da han ikke hadde problemer med å ringe de som hadde gitt ham listene dersom det var en med flere misfornøyde kunder enn det han var vant med(de godtar en viss prosent feil nr, men går det over den prosenten har ikke organisasjonen/klubben/forlaget gjort sin del av jobben, og får beskjed om dette, samtidig som listen blir lagt vekk fram til det kommer en ny oppdatert en) Brønnøysund stiller også med lister, og der folk har reservert seg kun med sitt eget navn, kan fortsatt ektefellen ringes. Er man reservert med navn, og ikke fødselsdato, kan Brønnøysund også bomme når de oppdaterer sine lister, og man kan da ved en feil fortsatt bli oppringt. Men, det er fortsatt ikke selgernes feil....Om alle hadde reservert seg på riktig måte(med fødselsdato og navn på både seg selv og ektefelle), og Brønnøysund og alle de andre firmaene callsenterne får sine lister fra hadde gjort sin del av jobben, og du ikke glemte å trykke på/krysse av den "jeg vil ikke kontaktes av den og den sin samarbeidspartner"-rubrikken, ville du nok ikke bli ringt. Men, fortsatt er det ikke personen med headset´et som ringer deg sin skyld at du blir ringt...Han eller hun har kun satt seg på en stol, satt i gang dial´eren, og snakker med den første han/hun får i andre enden. Og når det er ett surt kvinnfolk(ja, storparten av de sure er damer), tar selgeren det som det faller seg, legger på igjen og ringer nestemann med det samme smilet Og, for alle de som tror de virkelig får tatt disse selgerne, og skryter til alle som gidder høre på om hvor fæææle de var med en tlfselger, så bør de/dere vite at dere er glemt igjen ganske så fort, hvis ikke selgeren syns det var såpass komisk at han/hun forteller de andre om deg/dere i pausen, og alle ler litt før livet går videre Det hører med til sjeldenhetene at en selger faktisk er lei seg resten av dagen pga sure damer, det er i tilfelle en stakkar som hadde sin første dag på tlf, og ikke taklet motgangen og sluttet, for så å stille seg foran burgerne på McDonalds...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå