Gå til innhold

Er det mye sukker i gløgg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drikker 3-4 kopper om dagen (erstattet det med kaffe) og lurer på om det kan være farlig, mtp sukkerinnhold?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg tror det er mye sukker i det. Det er jo på en måte helt seigt...

Skrevet

Drikker du 3-4 kopper gløgg OM DAGEN? Huff. Hva skal det være godt for? Det er det søteste klisset jeg får, men jeg prøver å unngå det.

Skrevet

gløgg a la tomtegløgg er det mye sukker i.

Lager man gløgg med gløggkrydder, bestemmer man sukkermengden selv!

Skrevet

ekstremt mye sukker i de flest gløgger,ja. Du får nok i deg mer sukker enn om du heller nedpå cola. Spe på med nøtter og rosiiner, og du har en komplett kaloribombe!! :-) God førjul!

Skrevet

Ja, drikker ca 2-5 kopper faktisk, om dagen. Eneste jeg får i meg av drikke...Alt annet blir jeg virkelig kvalm av...(uten om kaffe, men det måtte jeg trappe ned)

Er vel bedre meg noen kopper gløgg om dagen enn ingenting, eller kaffe, vel?

Skrevet

Kjøp gløggkrydder på apoteket og lag selv :)

Skrevet

Tenker også at du nok kan lage en mye bedre og sukkerredusert gløgg om du kjøper krydder og lager den selv. Men du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du drikker 3-4 kopper gløgg om dagen. Det er nok av de her inne som pimper cola eller annen sukkerdrikk i større mengder enn det. Gløgg er slettes ikke det verste du kan få i deg, og du har gjort lurt i å bytte ut kaffe med det. Prøv deg frem du, men liker du ikke hjemmelaget gløgg så må du bare drikke det du får i deg. Det viktigste for deg og babyen din er jo at du klarer å få i deg noe i det hele tatt. Klem! :)

Skrevet

Ja. Visste ikke at det fantes sånn hjemmekit til gløgg jeg, men da skal jeg definitivt prøve det ut!! :)

Takk for tips, folkens :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...