Gå til innhold

Barnevakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er litt dårlig på å skrive norsk men håper dere skjønner meg.

Det jeg lurer på er om dere lar babyene bli passet av venner, familie hvis babyen ikke kjenner dem? Det er snakk om 6 timer, og babyen kommer til å være våken og ikke sove da..

Altså om barnet ikke har vært sammen med dem før, men så trenger du plutselig barnevakt en helg.

Gjelder da babyer på 3 mnd - 1 år.

Trenger råd og tips, nå som julebord sesongen starter.

Hilsen Alenemor

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kanskje lurt om du ber dem komme litt før du må gå, slik at de kan bli kjent mens du gjør deg klar, kanskje spise litt sammen og sånt. Jeg har unntaksvis brukt barnevakt som ikke kjenner barnet, og da bare mens barnet har sovet, og det var svært lite sannsynlig at hun skulle våkne.

Skrevet

jeg ville ikke brukt en barnevakt som ikke kjenner barnet. Tror det er viktig for at barnet skal føle seg trygg. Unntak gjelder selvsagt dersom det er krise som f.eks akutt sykdom, skade ol. Men jeg ville ikke bedt en venninne som aldri har møtt babyen om å passe så jeg kunne gått på julebord. Da ville jeg besøkt henne eller bedt henne på besøk først så hun og babyen kunne blitt litt kjent med hverandre.

Skrevet

Barna bør kjenne barnevakten litt fra før av.

Er det noen som har spes god barnetekke, så går det vel sikkert greit uten også, men ikke fly ut døra i det barnevakten kommer ihvertfall.....

Lag "oppskrifter" slik at barna får det så likt som mulig de rutinene du har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...