Gå til innhold

Dere som leser, har dere noen gode krimbøker å annbefale ? :))

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor har ingen nevnt Lars Kepler? Hypnotisøren var bra, Paganinikontrakten var veldig bra! Det skal vel bli en serie på 8, men disse to første kan ihvertfall leses helt uavhengig av hverandre, de driver innspillingen av Hypnotisøren nå i 2010 og bøkene er solgt til over 30 land, ganske imponerende av to svenske forfattere (Kepler er et psaudonym, det er et ektepar som skriver bøkene sammen).

Liker du lettleste bøker er Läckberg å anbefale, ganske typisk underholdningsromaner som fenger men er veldig enkle å lese, for alle som liker Läckberg vil jeg også anbefale Trude Teige sine krimbøker, veldig lik stil.

Jeg er veldig glad i Jeffery Deaver, mange av bøkene hans er filmatisert med kjente skuespillere. Det er mer psykologiske trillere enn krim, men spennende er det absolutt, og uforutsigbart.

Val McDermid er en anerkjent krimforfatter, jeg har lest alle bøkene hennes.

Under klassifiseringen av bøkene hans på wikipedia står den listet opp under "Romaner", ikke under krimbøkene. Mesteparten av beskrivelsene, særlig det historiske materialet, har da også fint lite med en kriminalroman å gjøre.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...