Gå til innhold

Dere som leser, har dere noen gode krimbøker å annbefale ? :))


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du lest Camilla Lackeberg? Vis ikke, løp og kjøp/lån! De er helt herlige og utrolig velskrevet, veksler mellom å ise på ryggen, humre for en selv, lese i dobbelt tempo pga spenning, få lyst til å rive seg i håret og le høyt av gjenkjennelse. Disse bør helst leses i rekkefølge selv om det ikke er et must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder på med Liza Marklund sin Under solen. Ingen ny bok, men liker den godt. Har lest så og si alt hun har skrevet. Så har du ikke lest noe av henne er det en anbefalling. Bør nok leses i rekkefølge har jeg funnet ut. Jeg har ikke gjort det nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liza Marklund:) Forfriskende å lese fra et kvinnelig synspunkt, og ikke minst ikke-politi!

Har også hørt at Johan Theorin sine bøker skal være gode. Har ikke lest de selv, men har planer nå i juleferien.

Ellers - Henning Mankell, Camilla Läckberg, Stieg Larsson, Anne Holt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camilla L er å anbefale ja.

Isprinsessen er den første boken (selv om den ble utgitt som bok nr. 3 tror jeg her til lands).

Jeg leser Arnaldur nå (har lest to bøker) og de er også veldig bra. Litt slitsomt å lese alle disse islandske navnene som Erlendur osv. (tungt å lese), men det går seg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest de fleste av Camilla Läckberg. Men begynner å bli litt lei dem nå. Går mye i det samme fra bok til bok. Den jeg setter aller høyest, er nok Karin Fossum. Hennes bøker har god verdi også utenom selve krimfortellingen. God psykologisk innsikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjenoppdage Agatha Christie? Det kan være morsomt å ta en Da Capo på henne.

 

Ellers så er Minette Walters den eneste krimmen jeg orker å lese.

 

Jeg vil ellers anbefale deg å ta en tur på biblioteket og gå på jakt på krimhyllene der. Personalet der kan gi tips og de vet hva som er populært med venteliste på, så kan du sette deg på lista (eller gå og kjøpe hvis du ikke orker å vente)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camilla L. var en stor skuffelse for min del. Lettlest ja, men dårlig språk og platt persongalleri. Styr unna sier jeg.

 

Les heller:

Johan Theorin

Håkan Nesser

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira er rød på nesen ♥

Jeg elsker krimbøker, og har vel lest alle bøkene til:

Harland Coben

Sue Grafton

John Grisham

P D James

Unni Lindell

Anne Holt

Gunnar Staalesen

Karin Fossum

Henning Mankell

Minette Walters

Camilla Lãckberg

Lisa Marklund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Val McDermids bøker om Tony Hill

Jeffery Deavers bøker om Lincoln Rhyme

Jonathan Kellermans bøker om Alex Delaware

Patricia Cornwells bøker om Kay Scarpetta

Knut Faldbakkens krimbøker fra Hamar-distriktet

 

Og til slutt en norsk debutant: Thomas Engers "Skinndød". Det er første bok i en serie om journalisten Henning, som er tilbake på jobb etter to år etter at han mistet sønnen sin i en brann. Utrolig bra! Har nettopp lest den, og klarte ikke å legge den fra meg.

 

Ellers skriver jeg under på noen av de andre som er nevnt her, men ikke alle...

 

Hilsen bibliotekaren

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig larsson's millenium er kjempebra,og de blir ikke ødlagt av filmene:-)

Dan Brown sine engler og demoner,det tapte symbol,den digitale festning, og så to til jeg ikke husker hva heter hehe

Val McDermind er fntastisk.Les alle du,de er kjempespennende:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peter Robinson

Åsa Larsson

Mari Jungstedt

Håkan Nesser

Mons Kallentoft

 

Gå på biblioteket og spør... de kan sakene sine :-) og de er flinke til å finne noe som ligner på noe du liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olala! Her var det mye bra :) Takk for anbefalinger! Har pekt meg ut noen jeg vil prøve!

Overaskende at ingen har sagt noe om Henning Mankell ? Den beste krimboka jeg har lest i år er "Kineseren".

 

Tenker å prøve meg på noen flere bøker av Håkan Nesser først :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...