Gå til innhold

Skal ikke gravide spise roastbeef?

Anbefalte innlegg

Skrevet

????????? Har spist roastbeef i alle 7 mnd jeg har vært gravid....Hva galt kan skje med babyen???????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rostbeef er ikke gjennomkokt.

Les på matportalen.no

Skrevet

Hvordan skal man vite slikt egentlig??? Blir gaaal av alt man ikke skal døtte i seg...!

HI

Skrevet

Er vel den mest blodige/røde roastbeefen man skal holde seg unna? Tror ikke den grå(som ikke er så god så klart!) er farlig!

Skrevet

Du fikk vel et hefte på første kontrollen? -Det står i det. Ellers har både lege og jm snakket om det.

-Sannsynligheten, for at det er noe galt med barnet ditt er veldig liten.

Skrevet

Med litt matkunnskap/kjennskap så er det ikke så vanskelig.

Og matportalen er et greit hjelpemiddel om man ikke har så god kunnskap. Det opplyses om det overalt nå, så syns det er rart at det stadig vekk er gravide som går gjennom et helt svangerskap uten å vite at den siden eksisterer

Skrevet

De fleste vet vel at roasbeef ikke er kokt eller stekt gjennom. Og gravide vet da om matportalen der det står hva som er trygt og ikke....

Skrevet

Har ALDRI hørt om matportalen, men har hørt at gravide ikke skal ha råt kjøtt, men da trodde jeg det var mer tartar/carpacchio lignende. Roastbeef er jo ikke rått heller....Det er stekt opptil 65grader....

HI

Ps INGEN leger eller JM har sagt noe om dette....Det eneste de har sagt er at man skal holde seg unna tunfisk og røklax samt spekemat....Thats it!

Skrevet

OI! får håpe det år bra da.............

Skrevet

Ingen lege eller jordmor eller lege har noen gang nevnt noe om kosthold til meg, og jeg er halvveis i andre graviditet.

Alt jeg vet har jeg funnet ut på egen hånd. Gjennom hefter jeg har fått på helsestasjon/legekontor, her på forumet, matportalen osv.

Her inne er det hvertfall merkelig at en ikke får med seg at matportalen eksisterer, for det nevnes ganske mye.

Og ps. Røkelaks kan du spise så lenge den er av nyåpnet pakke og det er et stund til holbarhetsdatoen. Kanskje det er din lege/jordmor som ikke er helt oppdatert på området....ikke uvanlig det.

Skrevet

Så rart at du aldri har hørt om det, det er jo informasjon man får høre ganske mange steder. Selv om din lege eller jm ikke har nevnt det.

Og man har jo et ansvar for å finne ut av noe selv også da.

Men det er jo bare anbefalinger, så man gjør jo som man vil uansett. Det er jo ikke forbudt å spise ting som kan skade fosteret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...