Gå til innhold

Hvordan sorterer du søppelet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her sorterer vi i matavfall, plast, papp og papir, restavfall. Ellers panter flasker og kaster glass ofg farlig avfall.. men har det noe å si?? Fungerer det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, noen forskere mener at en del av sorteringen og gjenvinningen ikke har noen hensikt, og at det faktisk kan føre til større miljøkostnader enn om mer gikk i restavfallet. Det kommer an på hvor langt avfallet må transporteres og hvilke kostnader gjenvinningen fører med seg. Miljøvernorganisasjonene framhever vel også at det viktigste er å få redusert emballasjemengden og forbruket, ikke bare å sortere ut og gjenvinne.

Skrevet

Her sorteres det bare i matavfall, restavfall og papp. Flere nabokomuner som gjør som deg ,hi, så sikkert ikke lenge til vi også skal det.

Aner ikke om det fungerer...

Skrevet

Matavfall, glass/metall, papir, papp og restavfall. Lyspærer, elektriske art. osv leveres lokalbutikken.

Skrevet

Foreløpig kun papir og glass. Alt det andre går i restavfallet. Greit for meg. Ikke har vi kjeller, og ikke har vi noe plass til overs i kjøkkenbenken.

Skrevet

Her er det vel egentlig meningen at vi skal sortere alt mulig.. Papp for seg, aviser og reklame (UTEN lim) for seg... Matavfall, restavfall, bleier.. Melkartongene skal i en egen.. Så jeg har gitt opp og kaster mat for seg og resten går i restavfallet.

Skrevet

her hvor jeg bor (et sted i oslo) sorterer vi bare papp/papir og glass. resten går i resavfall :P

Skrevet

Kommunen tømmer kun restavfall, så her kjører vi selv bort med plast og papir.

Og så har vi egen varmkompost i hagen hvor vi kaster alt matavfallet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...