Gå til innhold

så ensom..

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ikke nettverk her jeg bor.. har kun samboer, babyen min, søster og samboers bror som nettverk.. Er desverre arb.ledig.. barselgruppa ble det ikke noe av.. har ikke penger til å ut å farte så veldig.. sitter hjem dag ut og dag inn.. Er for kaldt til å trille seg turer..

et lite hjertesukk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å henge opp en lapp på tavla på helsestasjonen neste gang du skal dit ? Spørr om noen er interessert i å gå tur sammen med dere, ha babytreff eller lignende. Legg igjen nr. ditt.

Skrevet

Er det ikke en åpen barnehage eller andre tilbud for mor/far og barn som du kan melde deg på? Der er vet vel muligheter til å bli kjent med noen.

Skrevet

Har det akkurat som deg, HI!! Kan du ikke flytte hit da ;)? Nettverket mitt består av mann, datter, svigermor og kolleger(men jeg er deres overordnede så det passer seg ikke å bli for nære venner, samt de er langt yngre enn meg).

Tro meg - jeg har prøvd å ta kontakt med folk her, men de virker som de har nok med seg selv og de vennene de har fra før av. Jeg ser på meg selv som ganske så sosial, men mange her er veldig lukkede personer - "hit, men ikke lenger!" liksom.

Flyttet hit da første barn var 9 mnd gammel. Skal nå ha nr 2, og håper virkelig jeg havner i en ok barselgruppe!

Er ikke kristen heller, så hæler ikke gå på babysang i kirken og sånt som det er mye av her ;)

Håper det ordner seg for deg, HI! Hatt det slik lenge? Her har jeg hatt det slik i - hold deg fast! - 3 1/2 år!

Kanskje vi bor i samme asosiale by, hihi ;)

Skrevet

Jeg flyttet til Trondheim for 2 1/2 år siden. Hadde det tilsvarende før jeg flyttet og, men ikke så ille som nå.. Føler meg værre og værre for hver dag som går.. Lever kun for babyen og samboers skyld, ikke min egen..

Er heller ikke religiøs, så makter ikke å dra på babysang jeg heller..

hi

Skrevet

HI: Da synes jeg nesten du skal flytte altså ;) Er ikke SÅ langt til Molde ;)

Hilsen den andre noe ensomme over her.

PS: Har prøvd mye av det som sto i Klikk-artikkelen, men takker for tips likevel! Tror bare ikke storby-lynnet mitt går helt overens med folkene her...

Kanskje jeg må flytte tilbake til Oslo? Eller Trondheim;) Bare synd det er over min prisklasse å bo der med to barn...

Skrevet

Er egentligover vår prisklasse og, men vi har vært helt sinnsykt helgid med boplass.. Skal flytte igjenn når samboer er ferdig med utdannelsen, men det blir noen år til, og den tiden blir veeeldig lang alene :S

hi

Skrevet

Er vel flere BIM/DIB-treff o.l. i Trondheim enn på små steder skulle jeg tro?

Lykke til med venne-letingen, HI!

Jeg får sette mitt håp til barselgruppen, jeg :P

Skrevet

Sjekk om frivillighetssentralen i nærheten av deg kanskje tilbyr noe du kunne tenke deg å delta på, eller kanskje du kan tenke deg å sette i gang en aktivitet? Frivillig arbeid er en fin måte å bli kjent med folk på:

http://www.trondheim.no/content.ap?thisId=1117629468

Ellers er det ganske mange andre frivillige organisasjoner i Tr.heim som kan gi deg venner og nyttig erfaring å ta med videre i jobbsøking :)

Lykke til :)

Skrevet

Hvis dere er så kresne at dere ikke kan gå på babysang eller åpen barnehage i kirken bare fordi dere ikke er kristne, kan dere bare sitte der å råtne mener nå jeg!

Selv er jeg ikke spesielt kristen, men synes det har vært kjempekoselig å gå på babysang og åpen barnehage. Nå har jeg blitt kjent med masse nye, hyggelige folk rundt her jeg bor, og har begynt å treffe noen av dem utenom. Dette er folk vi kommer til å treffe mye videre i barnehage- og skolesammenheng, og kan lett bli gode venner.

Veldig kjekt for barna og, gjør det ærlig talt så mye å synge "Jesus elsker alle barna" innimellom? De som jobber i kirken (i alle fall her jeg bor) gjør en fantastisk jobb, og stiller ingen krav til oss.

Verdt å prøve, tror ikke dere kommer til å angre! :)

Skrevet

Heng opp en lapp på butikken, helsestasjonen e.l

Skriv at du er en mor, så så gammel, med barn så så gammelt osv. og at du søker sosialt fellesskap, at barna kan leke sammen, trilleturer osv. Ingenting i veien med det! Sikkert flere som er i samme situasjon, som trenger noen som deg.

Ta mot til deg, så er jeg sikker på at noe vil skje. Lykke til!

Skrevet

Dette var en oppbyggelige og god kommentar, 14:12. "Kan bare sitte der og råtne" Det er sikkert det de trenger å høre, disse litt ensomme damene.

Respekter at det er andre som har sterkere prinsipper enn deg. Jeg kunne heller aldri gått på babysang i kirken, eller i noe trossamfunn som jeg ikke tilhørte selv. Og jeg ønsker slett ikke å sitte og synge "Jesus elsker alle barna"

Sjekk heller ut frivillige organisasjoner som noen over her foreslår!

Skrevet

"Selv er jeg ikke spesielt kristen(...)" skriver du som anbefaler babysang. Det er forskjell på å ikke være spesielt kristen og å ikke være troende i det hele tatt! Og da føles det hyklersk å sitte og synge "Jesus elsker alle barna" sammen med masse damer som antageligvis tror på Gud og Jesus - faktisk!

Andre må få tro akkurat det de vil, men jeg går ikke på akkord med livssynet mitt for å få venner. Da sitter jeg heller og råtner, ja! ;)

Men det er jo en helt annen debatt.

Skrevet

13.42

Ikke rart du sliter med å få venner hvis dere flyttet til Molde :P Der er de kjent for å ikke ta imot nye mennesker!! Skulle flyttet til Kristiansund istede vet du.

Skrevet

Så fint at du er prinsippfast da! Håper du slipper å oppleve at barnet ditt får venner der foreldrene er kristne, eller du noensinne må synge en julesang der ordene Gud, Jesus eller engler forekommer i barnehagen eller på skolen. For jeg regner jo med at du ikke feirer jul...

Og nei, jeg er ikke kristen, men ingen prinsipprytter. Jeg velger bare å ha litt takhøyde og ikke minst la ungene mine få velge sin vei selv.

Og tror man kommer langt med å ikke være så bastant...

12:14

Skrevet

Vet åssen du har det,flyttet fra hjemstedet mitt for 5år siden.Alle har mer enn nok med sin egen familie og venneflokk.

Ble kjent med et par på barseltreff for 4år siden,men dem er så mye yngre enn meg(15år) og det er en del år altså.

Så er det noen voksen fra Lillehammer her så rop ut:)) er midt i 30årene.

Skrevet

Jeg er fra trondheim:) Kanskje vi kunne funnet på noe. Hvor gammel er du ?

Skrevet

Ser det er ei her som priser babysangen.. Skal jeg gå dit å være ytterst ukomfortabel, stum som en østers og se på at andre synger: ære være Gud?? Som hu andre ensome sier, da sitter jeg heller og råtner (takk for den foresten.. Er veeeldig triveli å få slike kommentarer når man allerede er langt nede...)

Tusen takk for svar til dere andre :) Skal prøve å mote meg opp til å henge opp lapp på helsestasjonen :-)

Og til 14:49: jeg er 22 år gammel.

hi

Skrevet

rart å se at det er andre som er i samme situasjon som meg selv, ....

men jeg er litt beskjeden av meg, og liker heller ikke store folkemengder.

bor på liten plass hvor "alle kjenner alle".....

har samboer , datter, hans barn, hans familie etc, og min egen familie og venner der jeg kommer fra, men mest kontakt med søster etc....

ikke bare å komme med verdens beste løsning til folk som har det slik, det er ikke alltid så lett,

kommer ann på folkene som bor i områådet, hva slags folk det er( er faktisk forskjell på folk ang hvor i landet de befinner seg hehe)

men håper det løsner for deg! selv håper jeg og at det finnes en bra barselgruppe her når jeg kommer så langt ! :) stor klem

Skrevet

jeg flyttet forresten til "samboers by".... og derfor har liten omkrets rundt meg nå, savner det,

hilsen forrige innlegger 15.24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...