Gå til innhold

2søtesmåh - hvordan gikk det?


meg & to små vampyrer

Anbefalte innlegg

Det var i dag, ikke sant? Jeg dør av nysgjerrighet her:) Er formen fin?

 

Regner med at du ikke er hjemme enda og hvertfall ikke er helt tipp-topp enda, men kanskje du ser denne når du kommer deg hjem og våkner til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, hva skal man si???

 

Ta med musikk (mp3 eller iPod) og mye lesestoff..Jeg kom inn 0730, men ble hentet til inngrep ca 1245.....Men sov en del den tiden, da jeg var oppe 0500 for å rekke tog jeg måtte ta:o) Og pakk med noe godt,noe du LIKER til når du kan spise etterpå.

 

Inngrepet tok null tid, og man bliir litt dopa ned. Får sprøyter med lokalbedøvelse "inni" men da er man allerede litt påvirket av div.medikamenter...Og smertestillende fikk jeg fra morgenen av også :o)

 

Vet ikke om jeg skal fortelle mer om dagen i går, for det ble litt spesielt og IKKE veiledende (om jeg kan si det) for hvordan inngrepet faktisk er. Men kan si at i dag er jeg litt "ør ihodet", kjenner jeg har vært gjennom noe, men ikke noe vondt i det hele tatt.!!!! Noe jeg finner merkverdig. Men jeg tror historien min kan ventes med og fortelle...Det er faktisk vanlig at folk drar hjem etter 2-3 timer etter inngrepet, men ikke for meg altså. Noe med reaskjon på smertestillende bare:o) BLør forresten veldig lite også....I forhold til hva jeg er vandt med :o)

 

Men det går helt sikkert greit..Forvent det vondt etter at inngrepet er ferdig, men man kan få mye forskjellig smertestillende,- og skal ikke vare kjempelenge uansett...Nok lesestoff, musikk og noe godt å spise OG drikke, kan være viktig og ha med seg.....Behagleige reiseklær, men på sykehuset må man rett i sykehustrusa og skjorta :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du ikke narkose?

 

Ja, skal pakke myk bukse og behagelige topper, ta med musikk og blad.

 

Jeg skal inn 7.15, håper ikke det blir ventetid da...

 

Var det ¨så ekkel reaksjon på smertelindringen? Du kjente vel ikke at de gjorde det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lokalbedøvelse bare..men man har da allerede fått smertelindring fra morgenen av, og man gir noe drypp i armen også, også blir det satt bedøvelse..Kjenner litt stikk da, men ikke så ille. Det er ventetiden før man trenger musikk og lesestoff. For etterpå må man først komme seg, og når man har klart og spist, vært på do og kommer seg på beina, så får man dra:o)

 

JEG kjente selve inngrepet, det holder på bare 2 min, og de aller, aller fleste kjenner lite/ingenting. Men så var det meg og smertestillende da...

 

Det som skjedde meg var at smertestillende ikke virket. (dette er nå ETTER inngrepet var over)Jeg fikk så mye de turde gi meg, men gjorde like j....vondt...Og jeg ble kvalm og spydde, mest sannsynlig av smertene, og kvalmestillende vet jeg ikke om hjalp..Kankje litt...Jeg fikk vel smertestillende totalt 3-4 ganger, ulike typer fra 1400 til 1800, og til slutt fikk jeg valium, da slappet jeg av i et par timer og litt til, og da var jeg mye, mye bedre. Fikk med meg tre typer smertestillende for å ta når jeg kom hjem, samt valium om det ble behov. Samt tre piller smertestllende til i dag..Jeg har ikke tatt noenting siden siste dosen jeg fikk på sykehuset, og kjenner ikke noe smerter i dag :o) Helt UTROLIG....Da jeg la meg i senga i går var alle smerter borte....:o)

 

Så i dag er jeg veldig fornøyd med inngrepet, enn så lenge, men i går hadde jeg ALDRI gjort det igjen om jeg ble spurt..Men igjen, det var ganske spesielt. Jeg tar sjeldent smertestillende til vanlig, så trodde jeg skulle behøve minimalt,- men akk så feil....Men skjønner nå at jeg kunne ha så vondt under fødsler selv med epidural...Visst fikk jeg mindre smerter, men smertefritt som noen sier...Ikke i nærheten..Spøy da også...Så jeg tror du skal ta det helt med ro og forvente smerter, men ikke blir det så langvarig som hos meg og smertestillende skal i utgangspunktet ta de fort vekk :o) Lykke til:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal jo legges i narkose jeg da. Det var visst praksis her...

 

Håper jeg ikke kjenner noe og at narkosen virker fint.

 

Kan tenke meg at det er grusomt vondt ja, og når de skal utvide livmorhalsen og alt og rote og brenne oppi der *grøss*

 

medfølelse din vei! Masse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...