lill-b Skrevet 1. desember 2010 #1 Skrevet 1. desember 2010 Æ e i uke 9 no i svangerskapet, og har vært plaget i noen uker med forkjølsen, men hoster opp vær dag og ganske ofte slim,klomper.....bynner og bli sliten, må holde mæ hjemme ifra jobb, før dette e helt jævlig til tider. Brekker mæ til æ kaster opp når æ hoster opp slim/klomper, bør æ kontakte legen min eventuelt???
Trollmor til 2 Skrevet 1. desember 2010 #2 Skrevet 1. desember 2010 Det er vel strengt tatt ikke vanlig å ha det sånn når man er gravid, men jeg sliter med det samme. Nå har jeg vært konstant forkjøla i 2-3 mnd og vært sykemeldt fra jobben pga det. Jeg har hostet og hostet, kastet opp hver eneste dag. Sover dårlig om natta fordi jeg hoster og er tett i nesa. Jeg slimer også veldig og hoster opp mye drit. Og det er pga alt slimet at jeg kaster opp hver dag. Nå er jeg litt lengre på vei enn deg da... Er 31+6 i dag og har igjen ca 59 dager til termin <3 Min erfaring er at det er veldig lite legen din kan gjøre. Det er få preparater legen vil gi til gravide og min lege synes igrunn det er tull at jeg skal være sykemeldt fordi jeg er forkjøla. Men det at jeg får søvnproblemer og blir helt utkjørt pga forkjølelsen er gyldig nok grunn til at jeg får sykemelding. Men jeg tror også det at jeg har lang vei til jobb (mellom 45 og 50 min pendling hver vei) har sitt og si. I tillegg har jeg vondt i alle muskelfester pga for mye av det samme hormonet som gir bekkenløsning. Heldigvis er jeg svært mildt plaget med bekkenet enda! Hvis du er såpass sliten at du vet du ikke kommer til å orke å jobbe på en stund, så bør (og må) du ta kontakt med legen din så du kan få en sykemelding. Det er så absolutt ikke noe godt å gå med langvarig forkjølelse og som gravid kan det være veldig vanskelig å bli kvitt driten..! Ønsker deg god bedring og lykke til =)
Trultemora er presseklar!! Skrevet 1. desember 2010 #3 Skrevet 1. desember 2010 Forkjølelse har ingenting med svangerskapet å gjøre.... Forkjølelse er helt normalt, om du hoster til du brekker deg så kan du jo ta kontakt med legen for å høre om det er noe hostemedisin du kan ta da.. men ingenting farlig å ha forkjølelse for gfosteret ihvertfall....
lill-b Skrevet 1. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 1. desember 2010 Takk for svaret det hjalp litt da =) men samtidig vil æ også spørre en ting til, æ får av og til låsning nedfor ryggen, da må eg stå i ro helt til det e godt over. Det er veldig ubehagelig når det settes igang, men e det noe navn for det eventuelt??? æ må jo bøye mæ ganske så ofte på jobb, så vet ikke om det har så mye og si, får denne låsningen også når æ går her hjemme i heimen.
Plutselig_gravid Skrevet 1. desember 2010 #5 Skrevet 1. desember 2010 Altså det kan være svangerskapsrelatert. Noen, inkludert meg selv, blir kronisk tett i nesen og masse slim i halsen når vi er gravide. Hoster opp masse slim daglig, og kaster ofte opp pga all slimproduksjonen. Men kom deg til legen å få tatt noen blodprøver. Kan jo være en infeksjon eller noe. Disse klompene, hvordan ser de ut - og lukter de jævlig? I såfall kommer de fra mandlene og kan være tegn på infeksjoner der. Mange har også litt nedsatt immunforsvar når de er gravide og det tar derfor ekstra lang tid å bli kvitt forkjølelse..
lill-b Skrevet 1. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 1. desember 2010 Mandlene mine tok jeg da jeg var liten, men kan ikke si at æ har noe serlig lokt av klompene, di er grønne og slimete, dagene mine går på og hoste opp dette og brekke mæ til æ kaster opp. Har faktisk nylig snakket med legen og fikk beskjed om og kjøpe hostesaft som hjelper mot slim..... så får vel bare prøve på det og se om det eventuelt kan hjelpe meg noe. Men no har æ holdt mæ hjemme i to dager ifra jobb før no e æ så innmari lei, men skal prøve og komme mæ på jobb ut resten av uka.
lill-b Skrevet 1. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 1. desember 2010 Mandlene mine tok jeg da jeg var liten, men kan ikke si at æ har noe serlig lokt av klompene, di er grønne og slimete, dagene mine går på og hoste opp dette og brekke mæ til æ kaster opp. Har faktisk nylig snakket med legen og fikk beskjed om og kjøpe hostesaft som hjelper mot slim..... så får vel bare prøve på det og se om det eventuelt kan hjelpe meg noe. Men no har æ holdt mæ hjemme i to dager ifra jobb før no e æ så innmari lei, men skal prøve og komme mæ på jobb ut resten av uka.
lill-b Skrevet 1. desember 2010 Forfatter #8 Skrevet 1. desember 2010 Mandlene mine tok jeg da jeg var liten, men kan ikke si at æ har noe serlig lokt av klompene, di er grønne og slimete, dagene mine går på og hoste opp dette og brekke mæ til æ kaster opp. Har faktisk nylig snakket med legen og fikk beskjed om og kjøpe hostesaft som hjelper mot slim..... så får vel bare prøve på det og se om det eventuelt kan hjelpe meg noe. Men no har æ holdt mæ hjemme i to dager ifra jobb før no e æ så innmari lei, men skal prøve og komme mæ på jobb ut resten av uka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå