Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #1 Skrevet 30. november 2010 Kan en få brystbetennelse uten å ha ammet noen gang? Ikke vært gravid engang...
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #3 Skrevet 30. november 2010 Hva slags smerter har du da? Men ja du kan du kan få en infeksjon i brystene selv om du ikke ammer Betennelse er kun er reaksjon fra kroppens side. Det kan også hende du har sopp på brystvortene(trenger ikke være synlig)
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #4 Skrevet 30. november 2010 Ca 5 cm fra brystvorta her jeg fått et rundt, rødt og ganske stort utslett... Under utslettet er det en klump, som er vond når jeg tar på den, og verker noen ganger uten berøring.... Prøver å bli gravid og er en uke unna ikm. Det andre bryste er også ømt, men ikke vondt slik som dette... Takker for svar!!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #5 Skrevet 30. november 2010 Jeg hadde det da jeg var 13 år. så det kan man!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #6 Skrevet 30. november 2010 Oki det kan være en bakteriell infeksjon, så hvis smertene ikke er over til imorgen så ville jeg ringt fastlegen. Jeg selv var så dum at jeg gikk nesten en uke med store smerter i brystene. Da jeg kom til lege fant de ut at jeg hadde sopp i begge brystene(jeg ammet for 5 år siden og har ikke ammet siden så jeg tenkte ikke at det kunne være sopp). Det beste er å få skjekket det ut så slipper du å gå med unødvendige smerter.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #7 Skrevet 30. november 2010 Da gjør jeg det! Hva må til for å bli kvitt soppen i så fall? Huff, litt skeptisk til leger.. Takker igjen for svar
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #8 Skrevet 30. november 2010 Takk for at du svarte du også Jeg har liksom alltid tenkt at brystbetennelse "hører til" amming, men så feil kan en ta
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #9 Skrevet 30. november 2010 Det høres ikke ut som om du har sopp i brystvortene, men hvis du har det så holder det å smøre med soppdrepende middel, dvs canesten. Jeg måtte smøre i 10 dager og etter ca 3 dager begynte jeg å bli litt bedre. Men det tok de 10 dagene før jeg ble bra. Jeg har hatt brystbetennelse i brystene to ganger under amming, det var helt klart vondt, men helt ærlig så var det verre med sopp i brystvortene. Brystene var litt hovne, varme og brystvortene var så ømme at jeg nesten gikk i taket hver gang genseren kom borti. Fikk smerter i hele brystet, selv om problemet satt ytterst(altså i brystvortene). Nei huff har fortsatt traumer fra de ukene...hehehe... Jeg er ikke noe lege fan selv, men jeg måtte hive inn håndklet en ettermiddag hvor jeg gråt så mye pga smertene. Angret på at jeg ikke gikk til legen før. Så bit tenna sammen og gå til legen. Det er ikke noe vits at du skal gå rundt med smerter. Kanskje har du behov for antibiotika eller annen behandling.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #10 Skrevet 30. november 2010 Huff, det hørtes ikke godt, nei...Da hadde nok jeg også kommet meg til legen,ja!! Så ille er nok ikke mine,men syns bare det litt rart... Også at det ble rødt rett over klumpen som gjør vondt. Brystvorta fins ikke øm i det hele tatt...hmm..satser på at dette gir seg, så jeg slipper legen ;D Jeg får alltid litt "angst" for brystkreft med en gang ikke alt er som det skal med de... men det gjør visst ikke vondt har jeg hørt.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #11 Skrevet 30. november 2010 Jo brystkreft kan gjøre vondt.....ville dratt til legen med en gang om jeg var deh.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #12 Skrevet 30. november 2010 Brystkreft kan gjøre vondt faktisk. Har jobbet på kreftavdeling og mange av pasientene opplevde smerter i den ene brystet. Men det betyr ikke at du har brystkreft da. Men som kvinner bør vi alltid være heller litt hysteriske når vi opplever noe unaturlig med brystene, enn å tenke at det går over. Bedre å gå tidligere, for mine smerter ble bare verre og verre. Så avsted til legen imorgen, eller hverfall ta en telefon. Så kan legen vurdere om du bør komme til en konsultasjon eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #13 Skrevet 1. desember 2010 Takk for svar alle sammen Ikke sikkert jeg får sove i natt,da...fått litt å tenke på... får kankje ringe i morra.. Men brystkreft liksom, ikke fyllt 30 engang.... Puppesmertene som jeg håpet kanskje var gravidsymptomer, ble plutselig en stor bekymring...
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #14 Skrevet 1. desember 2010 Var ikke meningen å bekymre deg da. Du har jo helt sikkert ikke brystkreft. Men det vi mente var at alle smerter i brystene bør undersøkes. Det er ikke vanlig å kjenne en vond klump og få utslett på brystene pga graviditet, derfor kan det være greit å gå til legen. Mest sannsynlig er det bare en infeksjon som enten går over av seg selv eller som du trenger antibiotika til. Hadde du kun hatt litt ømme bryster så kunne det vært tegn på graviditet, men slik du beskriver det og slik jeg oppfatter det har det ingen sammenheng med graviditet. Men vi som sitter her bak en skjerm kan ikke vite hva som er galt. Derfor, er du bekymret, så dra til legen. Han eller hun er den som kan gi deg et riktig svar. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #15 Skrevet 1. desember 2010 Hi her igjen Ble bare litt småredd i natt, men ikke på pga svarene deres...var vel heller det at jeg var så dum at jeg begynnte å google brystkreft og da kommer en jo over litt av hvert. Jeg vil hvertfall bare takke dere for at dere svarte. Dere bekreftet jo sånn sett det jeg har gått å tenkt selv også. -at jeg bør gå til legen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå