Gå til innhold

Medisin mot angst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til legen på torsdag for og få medisin mot angsten igjen. Fikk noe for 3-4år tilbake i tid,men husker ikke hva det var (ikke at det har så mye med saken og gjøre).

Hvilken typer angst-medisin finnes det? Får man langtidsvirkende? Og evt "akuttmedisin" (hvis man skulle få et ordentlig angstanfall)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har angst, og fikk nettopp Cipralex hos legen. Har bare gått på det en uke eller noe, så vet enda ikke helt om det virker. Dette er langtidsmedisin for angst og depresjoner.

Jeg har hatt Sobril til panikkangst tidligere, men vil helst ikke ha dette da det lett er vanedannende/avhengighetsskapende.

Skrevet

Jeg bruker Cipralex mot angst. Har brukt det et halvt år nå og det fungerer veldig bra. Jeg får aldri panikkanfall lenger, men har fått sobril 10 mg om jeg skulle få akutt angst.

Lykke til:)

Skrevet

jeg får kun sobril.. men skal kun ta den ved behov da.

men har brukt mye andre medisiner opp igjennom årene også..

har ALDRI vært i nærheten av å bli avhengig.. men det tror jeg er forskjellig fra person til person og jeg tror det har mye med gener å gjøre om man blir det eller ikke..

jeg gikk på cipralex for noen år siden.. men den ble kuttet ut for den hadde ingen virkning.. den pleier å funke bedre mot depresjon enn angst.

Skrevet

Cipralex her også.

Men legen din vet hva som passer for deg :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...