Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #1 Skrevet 30. november 2010 ARG! gi meg noen gode samlivtips hva kommunikasjon angår! trenger det sårt! har en stum mann som hater å "snakke om det", går meg skikkelig på nervene om dagen! Jeg vil gjerne snakke litt rundt ting, særlig om vi har hatt en krangel eller uenighet, han glatter over det ved å være mutt, fryktelig irriterende, pluss at jeg da ikke får sove, ligger og tenker og tenker... noen tips?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #2 Skrevet 30. november 2010 Regel nr en når det gjelder å snakke sammen om forholdsgreier: "alltid" og "aldri" må ikke brukes under noen omstendighete. Dersom du konsekvent snakker om situasjonen NÅ og ikke hva han pleier å gjøre vil han bli lettere å snakke med. Eksempel : "nå har jeg gjort så mye husarbeid i dag. Kan ikke du vaske noen klær" i stedet for "Jeg gjør alltid alt arbeidet her hjemme og du gjør aldri noe. Se nå er skittentøyshaugen gigantisk igjen" Som en viktig nr to kommer regelen om å ta ting med en gang. Ikke samle opp småting som plager deg til de blir en SVÆR greie dere krangler om. Man burde ikke si at "nå skal vi snakke sammen om noe" for da blir menn helt rare og fjerne. Si heller akkurat det som plager deg i øyeblikket og vær åpen for at han kanskje ikke vet hva han skal si, men om du venter litt har han sikkert noe han har lyst til å få ut.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #3 Skrevet 30. november 2010 Min mann er også sånn, men jeg har funnet ut en måte å snakke med han uten at det blir så mye styr Etter vi har lagt oss for kvelden så spør jeg om jeg kan få lette hjerte mitt litt eller at jeg har noe på hjerte. Deretter spør jeg om han kan prøve å hjelpe med meg/bli flinkere til den saken det gjelder, og sier at det hadde gjort ting mye lettere for meg om han hadde gjort det. Med en mild og god stemme. Får alltid ett positivt svar når jeg tar det på den måten. Han har alltid vært sånn at han føler seg angrepet om jeg sier jeg vil snakke, eller bare klager på han. Han er heller ikke en person som liker å prate ut om ting, så jeg må bare lure til meg en liten samtale, og godta at vi aldri kommer til å bli ett sånt par som har timeslange avhandlinger.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2010 #4 Skrevet 1. desember 2010 takk for tips. skal prøve å ta opp ting med en gang, på en rolig måte forklare meg osv. Skjønner at de blir stressa av "nå skal vi snakke om det", men når han kan gå taus i dagesvis så blir jeg helt koko! nesten så jeg vurderer å SKRIVE til han, men uff... han vil hvertfall ikke snakke om ting rett før vi skal sove, den har jeg prøvd mang en gang. er jo helst da tankene mine kommer også, så da blir det til at jeg ligger våken i timesvis og grubler da... æsj.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå