Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #1 Skrevet 30. november 2010 La på meg 13 kg totalt i svangerskapet, veide 72 kg like før fødsel. Nå veier jeg 50 kg, og ser ut som et skelett! Er 1.67 høy. Det vil si en BMI på 18. Vurderer og slutte og amme, men vesla tar ikke flaske, hun er straks 5 mnd.. Er det flere som sliter med dette? Leser bare om folk som sliter med overvekt etter fødsel, men synes ikke dette er noe bedre da kroppen er konstant sliten.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #2 Skrevet 30. november 2010 spis masse masse masse kalorier og karbohydrater, dvs, brød, pasta, pannekaker med masse sukker/syltetøy på osv.. Du må få ned forbrenningen og opp inntaket av mat, les litt på nett ang dette. Og ikke minst, snakk med legen din, kan være noe med stoffskifte..
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #3 Skrevet 30. november 2010 Huff, med førstemann gikk jeg ned til 40 kg når jeg amma, å jeg er også 167cm. Det var beinhardt å komme opp igjen, (gikk opp til 52kg) , så ble jeg gravid med andremann, da gikk jeg opp 34kg! Å gud så godt det var, hehehe. Nå 3 mnd etter fødsel veier jeg 61kg, å håper virkelig jeg ikke går ned noe mer nå. Trives så godt med vekta som den er nå!
Gjest Skrevet 30. november 2010 #4 Skrevet 30. november 2010 Yes, jeg kjenner meg igjen! Jeg veide 45(!!) kg på det værste ( 1.60 høy). Da var guttungen 5 mnd ca. Slutta med amming når han var 6 mnd mest pga dette. Jeg hadde totalt mangel på alt av vitaminer og mineraler i kroppen. Håret mitt datt av i store tjafs. For min del hjalp deg ikke hvor mye jeg spiste. Alt gikk rett i melka og guttungen blei feit og god for å si det sånn Det er visst arvelig, dette med at kvinner går drastisk ned i vekt av amming. Hvis du mor var slik er det stor sansynlighet for at du og din datter blir sånn. Det er en veldig god idè å sjekke stoffskiftet, ja! Noen kvinner utvikler høyt stoffskifte etter fødsel og i forbindelse med amming. Jeg fikk en diettplan å spise etter for å kunne amme videre, det funket ikke for meg. Men spørr etter dette på helsestasjonen eller hos legen! Fryktelig trist å måtte slutte å amme, så jeg krysser fingrene for at dere finner ut av noe som hjelper )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå