Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #1 Skrevet 30. november 2010 Når kan man sjekke om barnet har downs eller andre alvorlige feil? Er ikke det litt sent å finne dette ut på første UL i uke 18? Jeg er ikke i noen risikogruppe (er under 30 og frisk og rask). Men likevel tenker man at det kan jo være noe....
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #2 Skrevet 30. november 2010 Man kan sjekke nakkefold og nesebein rundt uke 11-12, men du får nok kke det av det offentlige uten å være i noen risikogruppe. Og jo det er sent å få greie på at noe er feil på ultralyd i uke 18. Eller 20, som jeg gjorde. Men de aller fleste får friske barn. Inntill noe annet er bevist så venter du et friskt barn!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #3 Skrevet 30. november 2010 Takk for ett betryggende svar Det hjalp faktisk HI
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #4 Skrevet 30. november 2010 Fatter virkelig ikke hvorfor folk er så desperate etter å få vite om slike feil før det er "for sent". For sent til hva da?! Å fjerne barnet fordi det ikke er perfekt!? GUD så sint jeg blir av en slik holdning!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #5 Skrevet 30. november 2010 Kan du ikke akseptere at andre tenker annerledes enn deg? Så lenge foreldre med annerledesbarn må kjempe mot systemet i årevis for at barnet deres skal få den hjelpen de har krav på så er det faktisk systemet som legger mest opp til å fjerne annerledesbarn! Og ja, jeg ville fjernet barnet om jeg visste at det hadde en slik feil! Mannen min har tidligere jobbet med annerledesbarn og har sett hvor utrolig hardt det er! Det gir sikkert mye å ha et annerledesbarn men veier det virkelig opp for alt det vonde? Det må være opp til de enkelte foreldrene å avgjøre...
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #6 Skrevet 30. november 2010 Det er også hardt å kjempe for "annerledesvoksne" i forhold til kommunen, likevel er det ingen som tenker på å ta livet av dem.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #7 Skrevet 30. november 2010 Haha kunne ikke sagt det bedre 23: 17!!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #8 Skrevet 30. november 2010 Hvis jeg fikk vite at min barn var multihandicappet på UL, så hadde jeg tatt abort sålenge det var mulig! Og det står jeg 100% for.. Det har ingenting med å gjøre at jeg vil kun ha et perfekt barn! Men det er for barnet sin del.. Det å sitte lenket til en rullestol, uten å kunne bevege seg, ikke kunne snakke, ikke kunne se, kanskje til og med være døv i tillegg... Det er da virkelig ikke et verdig liv ? Og så sitte lenket slik i kanskje 50-60-70 år ? Jeg unner barnet mitt bedre... Og kunne aldri gitt mitt barn et slikt liv.. Da har det barnet det bedre i himmelen...
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #9 Skrevet 30. november 2010 Selv om det naturligvis kan stemme, burde du lese en bok om Helen Keller. Hun var døvstum (om jeg husker riktig). Hvis man har kommet dithen at man tenker "han der skulle vært abortert vekk" når man ser en funksjonshemmet, har det gått for langt.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #10 Skrevet 30. november 2010 Nå er for faen ikke downs syndrom slik du beskriver lengre opp her!!! Det er ikke en sykdom engang!!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #11 Skrevet 30. november 2010 Nei, men jeg sa da ingenting om Downs Syndrom heller.. Jeg skrev " multihandicappet" ...
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #12 Skrevet 30. november 2010 Ja, og hvem kjemper for de "annerledesvoksne"? Jo, ofte foreldrene deres som er totalt utslitt etter flere år med å kjempe for sine annerledesbarn. De får jo ALDRI tid til å nyte å ha voksne barn!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #13 Skrevet 30. november 2010 At man selv ville valgt vekk et funksjonshemmet barn betyr ikke på noen måte at man tenker at ethvert funksjonshemmet menneske man ser burde vært abortert. En sånn slutning er rett og slett lite intelligent.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #14 Skrevet 30. november 2010 Og det jeg skrev kan heller ikke sammenlignes med Helen Keller.. Igjen... jeg skrev " multihandicappet" Når barnet sitter festet med reimer til en stol, ikke kan prate eller se, ikke kan bevege seg, aldri kommer til å gå, og der barnet i tillegg har alvorlig hjerneskade
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #15 Skrevet 30. november 2010 Nå er du faktisk utrolig barnslig 23:17. Så lenge det er mulig å finne ut av sykdom og mulig å abortere må folk faktisk selv kunne velge om de vil være småbarnsforeldre _resten av livet_, evt kjempe mot kommunen og tilbringe resten av livet med å bekymre seg over og ta seg av barn.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #16 Skrevet 30. november 2010 Til dere abortmotstandere: Har dere noengang tenkt på barnet? Og hvilket valg det ville tatt hvis det hadde mulighet. Å bli født med åpen ryggrad eller alvorlige avvik er desverre forbundet med mye smerter, operasjoner ol. Små avvik trenger ikke nødvendigvis bety smerter for barnet, men som oftest har de fleste foster med avvik flere utfordringer. Prøv å ikke være så egoister at et barn skal bli født på død og liv. Jeg respekterer faktisk veldig de som ønsker ul i uke 11-12 for å ha muligheten til å spare et menneskeliv for et smertefult liv.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #17 Skrevet 30. november 2010 Det er HI som snakker om downs syndrom, å da mente jeg at du kan ikke sammenligne ett barn med down syndrom, å ett multihandicappet barn.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #18 Skrevet 30. november 2010 Hvis du leser HI sitt innlegg, så står det faktisk " Downs Syndrom og andre alvorlige feil"... så hun selv snakker også om feil i alle skalaer..
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #19 Skrevet 30. november 2010 Men hvis barnet blir hjerneskadet under fødselen, da mener dere helt annerledes? Da kan man ikke ta denne vurderingen om å ikke ville være småbarnsforeldre resten av livet?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #20 Skrevet 30. november 2010 et barn med downs syndrom skulle jeg takler og fått, hadde nok ikke tatt abort da, men ved fks multihandicapped eller annet alvorlig så hadde jeg nok tatt abort. som en annen her sier, jeg synes ikke at man fortjener og bli født til verden så mulithandikappet at man ikke får oppleve annet enn og sitte i en stol, ikke kunne se og kansje ikke høre en gang. Jeg har sett hvor mye folk sliter, hvordan andre barn dem har kommer i andre rekke pga det andre barnet er handikapped, ser også hvordan enkelte har slitt med barn med downs syndrom, noen er heldige og får det barnet trenger ganske fort, mens andre må vente veldig lenge... Jeg har et barn fra før, og vil aller helst ha et friskt barn neste gang også, slik det ikke blir stor belastning for oss foreldre og førstemann da føler jeg tilsidesatt og at nesten all tid og omsorg må gå til det syke barnet. Det unner jeg ikke det barnet jeg har nå, og hadde jeg fått første barnet som handikapped, eller veldig krevende hadde jeg nok ikke fått flere barn heller.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #21 Skrevet 30. november 2010 Jeg hadde fjernet barnet om det hadde Downs syndrom ja. Uten tvil.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #23 Skrevet 30. november 2010 Jeg syns jo heller ikke noen fortjener å være multihandikappede, men det er ikke min sak å vurdere det. Det er heller ikke sykehusets eller Statens sak, for et menneske skal ikke tas livet av som om det var et dyr.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #24 Skrevet 30. november 2010 Men for guds skyld! Når man velger å få barn, så velger man også den risikoen med å få ett ikke perfekt barn!Ekle folk!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2010 #25 Skrevet 30. november 2010 Nei, det ville lagt for store begrensninger på mitt og de andre barnas liv. Så, abort!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå