Gjest irismor Skrevet 30. november 2010 #1 Skrevet 30. november 2010 I søtas så skal de alle ha med en gave. Men det skal ikke kjøpes noe og det er ikke til hverandre. De skal ha med seg en leke eller klær, det må være rent og helt. Det skal pakkes inn og gaven må merkes med gutt/jente og evt str hvis det er klær. Så skal noen av de ansatte og barna reise inn til Oslo å levere gavene. Husker ikke om det var til frelsesarmen eller noe lignende. Synes tiltaket er flott.
Gjest Skrevet 30. november 2010 #2 Skrevet 30. november 2010 Det samme gjør de i vår barnehage. Både barn (bare de på stor avdeling, tror jeg) og voksne drar til Bergen sentrum og legger gavene under treet til Frelsesarmeen. Godt tiltak!
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 30. november 2010 #3 Skrevet 30. november 2010 det har de, de har bakt pepperkakehjerter og pyntet de, så trekker de en hverdag som får ett hjerte. helt greit syns jeg
ano`num *17.03.10* Skrevet 30. november 2010 #4 Skrevet 30. november 2010 Her skal vi bare "levere" det fra oss i barnehagen. De ønsker varme klær (alle har noe som er for lite og dette fikk vi vite tidlig; så nei, jeg ser ikke det som et problem) Når barnet blir trekt ut til kalenderen pakker de det inn sammen. Da får de vise frem hva de har hatt med seg og oppleve å pakke det inn selv. Så sendes det utenlands. Ukraina? Her går ikke barna helt tomhendte hjem likevell. Selv om det strengt tatt er det som er en del av tankegangen bak. Gi og ikke få.... De har laget pepperkakehjerter som henger i vinduet med datoer på. Barnet får kaken med sin dato på.
Monajenten Skrevet 30. november 2010 #5 Skrevet 30. november 2010 Det samme gjør de i vår barnehage. Syns det er kjempefint.
Gjest Skrevet 30. november 2010 #6 Skrevet 30. november 2010 Når jeg nå leser de andre svarene kom jeg på at vi også har sånne pepperkakehjerter - he he
ny vestfold Skrevet 30. november 2010 #7 Skrevet 30. november 2010 slik var det i barnehagen til datteren min også,hvert sitt pepperkake hjerte med hjem og klær/leker som de sendte til ukraina via organisasjonen open heart og de fikk da bilder i retur slik at barn og voksne så hva gavene gikk til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå