Gå til innhold

Noen som jobber som hjemmehjelp?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Som kan fortelle meg litt? Lurer på dette etter jul som en deltidsstilling. Takker om du vil dele litt kunnskap med meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp!

Jobber både som hjemmehjelp og i hjemmesykepleien.

Trives veldig godt og holder på å ta fagbrev som helsefagarbeider nå:)

Har jobbet samme sted i snart 5 år.

 

Noe spes du tenkte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet som hjemmehjelp i ca 6 mnd. Jeg trives veldig godt. Jeg treffer kolleger, men får også jobbe for meg selv store deler av dagen. Det passer meg godt!

Skal du evnt jobbe i kommunen eller privat? Jeg har gjort begge deler, er nå i kommunen.

 

Jeg lurer også på om det er noe spess du tenker på? Hva vil du vite?

 

Vi kjører rundt til de som bor hjemme og hjelper dem med stell, handling o rengjøring. Noen steder er det kjempekoselig å komme, andre steder vil man aller helst være foruten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer egt på alt. Trenger en jobb både for det sosiale sin del, og for litt "lommepenger", har vært hjemme med barn noen år. Vet jeg hadde fått jobb i kommunen omtrent på dagen, og tenker det kan være givende arbeid?

Er det mulig å jobbe noen timer på dagtid? Ønskesituasjon hadde vært en 4-5 timer til dagen..

HI, som er kjempetakknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ekstravakter i hjemmetjenesten. Arbeidstiden varierer, du kan ikke velge å bare jobbe 4-5 timer, må nok opp litt i timetall.

 

Jeg skriver opp når jeg kan jobbe, og får vakter ut fra det. alt fra 2-5 vakter i uka. Arbeidstiden er da fra 7.45 til 13.45(korteste vakt)14.00, 14.30 eller 15.00. Må ta de vaktene som er ledige.

 

Jeg trivdes ikke i begynnelsen, følte jeg fikk lite opplæring og var ikke trygg i stellet. Men nå liker jeg meg bedre og bedre, og det gir mye glede i å se hvor takknemlige de eldre er når du kommer.